fbpx
קטגוריות: מידע בנושא הליך גילוי מרצון

*בטרם תקראו מאמר זה, חשוב שתדעו כי נוהל גילוי מרצון, כפי שהיה בהוראות השעה המיוחדות, הסתיים ביום 31/12/2019. על פי פרסומים של רשות המסים נוהל גילוי מרצון עתיד לחזור והנכם מוזמנים ליצור קשר עם משרדנו לצורך בירור העניין . לעדכונים לחצו כאן. 

עם זאת, גם כאשר נוהל גילוי מרצון אינו בתוקף, עומדת בפניכם אפשרות להימנע מהליך פלילי בגין עבירות מס עליהן ניתן לקרוא במאמר כאן.

חוסר ההיגיון בסיום הליך גילוי מרצון 2019. עו"ד זרקו זמיר בתוכנית סוגרים חשבון (הוט 3), 24/12/19

 

הארכת הוראת השעה

בספטמבר 2014 אפשרה רשות המסים לדווח על הכנסות בחו"ל שלא דווחו ולא שולם בגינן מס, במסגרת הליך אנונימי או בנוהל מקוצר, למשך שנה אחת בלבד. בעקבות הצלחת המהלך, הוחלט להאריך את הוראת השעה עד לסוף יוני 2016.

הזדמנות לגילוי מרצון בהליך אנונימי, עד ליום 30 ביוני 2016

הוראת שעה שפרסמה רשות המסים מאפשרת לישראלים בעלי הכנסות, חשבונות בנק זרים והון בחו"ל שלא דווחו, להגיש בקשות אנונימיות לגילוי מרצון באמצעות עורך דין, ולהימנע מנקיטת הליכים פליליים נגדם – רק עד יוני 2016.

הגשת בקשה אנונימית לגילוי מרצון תאפשר למעלימי הכנסות ראשית לברר את גובה המס שעליהם לשלם למדינה בגין ההכנסות שלא דווחו – ורק לאחר מכן להחליט אם למסור את שמם לרשויות ולהמשיך להליך גילוי מרצון שאינו אנונימי, לשלם את המסים במלואם ולסיים את העניין ללא חקירה, כתב אישום או הליך פלילי כלשהו.

נישום שתקבע לו שומת מס גבוהה ויחליט שלא להמשיך את ההליך לאחר הפנייה האנונימית, יוכל לעשות זאת, כאשר שמו והמידע שמסר לעורך הדין המטפל בבקשה יישארו חסויים. זוהי גם הסיבה לכך שאת הבקשה האנונימית לגילוי מרצון מומלץ להגיש על ידי עורך דין מומחה למיסים, וליהנות מחיסיון מוחלט על האינפורמציה והמסמכים שיימסרו לידיו, וודאות מלאה כי אותו מידע לא יגיע לרשות המסים.

מהו הליך גילוי מרצון?

נוהל גילוי מרצון מאפשר לכל אדם או חברה בישראל להגיש מיזמתם דיווח לרשות המסים על עבירות מס והעלמות מס שביצעו – לפני שהמידע מגיע לידי רשות המסים בדרך אחרת. מגיש הבקשה נדרש לשלם את סכום המס שהועלם במשך התקופה שלא דווחה, כולל ריבית והצמדה, ואילו רשות המסים, בתמורה, תימנע מפתיחת חקירה ומהגשת כתב אישום נגדו בגין עבירות מס.

החידוש: אנונימיות מוחלטת

האפשרות להגיש בקשה אנונימית לגילוי מרצון היא מהלך יוצא דופן של רשות המסים, שבצורה זו מקווה לעודד הגשת בקשות על ידי ישראלים מעלימי הכנסות ובעלי הון בחו"ל, ולגבות הרבה יותר מסים במשך התקופה בה תפעל הוראת השעה. האנונימיות תספק לאנשים רבים את הביטחון למסור את המידע לרשות המסים ללא חשש כדי לברר את שיעור המס שעליהם לשלם, ורק אז לחשוף את עצמם. ואכן על פי נתוני רשות המסים, הוראת השעה נחלה הצלחה מסחררת, במסגרתה הוגשו בשנה האחרונה 3832 בקשות לגילוי מרצון מהן 2371 במסלול האנונימי. לאור הנתונים המרשימים הללו, רשות המסים הודיעה על הארכת הוראת השעה עד ל-30 ביוני 2016.

איך מגישים בקשה אנונימית לגילוי מרצון?

את הבקשה האנונימית יש להגיש לסמנכ"ל בכיר לחקירות ומודיעין של רשות המסים, על ידי עו"ד בקיא בתחום המסים והליכי גילוי מרצון בפרט, ועליה לכלול מידע מלא על הכנסות, חשבונות בנק, נכסים והון בלתי מדווח בחו"ל של מגיש הבקשה, פירוט מקורה של כל הכנסה, אומדן המס לתשלום וכל המסמכים הרלוונטיים לדיווח.

מסלול מקוצר למעלימי הכנסות של עד 2 מיליון שקלים

הוראת השעה החדשה מאפשרת גם מסלול מקוצר לטיפול בבקשות לגילוי מרצון בהליך שאינו אנונימי, ללא בדיקה מקיפה וממושכת על ידי רשות המסים. המסלול המקוצר מיועד לבעלי הון בלתי מדווח בחו"ל בסכום של עד 2 מיליון שקלים ואשר ההכנסה החייבת ממנו הינה בגובה של עד חצי מיליון שקלים. לאחר אישור בקשה לגילוי מרצון במסלול המקוצר, מגיש הבקשה יקבל שובר לתשלום המס הנדרש, ועליו לשלם את השובר בתוך 15 יום – מבלי שייפתח נגדו הליך פלילי בעקבות אי דיווח והעלמת הכנסות.

לדווח או לא לדווח?

חשוב להבין: בעלי הכנסות, הון או חשבונות בנק בחו"ל שלא ינצלו את הוראת השעה ולא ידווחו על כך למס הכנסה, לא יוכלו לחמוק מכתב אישום והליך פלילי במקרה שהמידע על העלמת ההכנסות יגיע לידי רשות המסים.

כמו שזה נראה כרגע, מידע כזה כבר זורם בין בנקים לרשויות המס ברחבי העולם במטרה להילחם בהלבנת הון ובהון שחור, וזו רק שאלה של זמן עד שמידע על חשבונות בנק ונכסים יהיה גלוי לחלוטין לעיני הרשויות. לכן, מומלץ להקדים ולגלות את המידע באופן יזום לרשות המסים באמצעות עורך דין, לשלם את המס הנדרש – ולזכות בתמורה בחסינות פלילית.

לעיון בנוהל גילוי מרצון באתר רשות המסים – לחץ כאן

לעיון בנוסח הוראת השעה באתר רשות המסים – לחץ כאן

לעיון בהודעה לעיתונות של רשות המסים על הארכת הוראת השעה – לחץ כאן

משרד עו"ד זרקו זמיר הוא משרד עו"ד מומחה למסים ובעל ניסיון רב בהליכי גילוי מרצון, מספק יעוץ משפטי ומייצג בתיקי מס הכנסה, מע"מ, צווארון לבן והלבנת הון.

לקוחות ממליצים
ברצוני להביע את הערכתי הרבה על אופן הטיפול המקצועי והיצירתי לו זכיתי בחסותך האדיבה. תודה כנה מעומק ליבי על הליווי האישי, על המסירות העצומה, על האכפתיות, על הסבלנות לאורך תקופה ארוכה ומטלטלת ומעל הכל על היותך אדם נפלא. פעלת כעצת קוהלת "שַׁלַּח לַחְמְךָ עַל פְּנֵי הַמָּיִם, כִּי בְרֹב הַיָּמִים תִּמְצָאֶנּוּ" - יישר כח!
בר ירון
עו"ד זרקו זמיר, (אולי) בתקדים משפטי, הגישה ערעור לביהמ"ש המחוזי, על משפט שנגמר והסתיים לפני יותר מחמש שנים, והערעור נתקבל. עו"ד זרקו זמיר הינה בעלת מקצוע, מדריכה, מלווה, ותמיד משקיעה בלהסביר בשפה להדיוטות, והכל באופן מרגיע ומשרה בטחון, בתוך סיטואציה בה חרב המאסר מרחפת מעל צווארי. משרד עו"ד זרקו זמיר ממשיך לייצג אותי בתיק מס הכנסה המתנהל בימים אלו, ועל כל זה אני מאד מודה לה.
גולדשטיין גיל
ברצוני להודות לך על הטיפול המקצועי והלויאלי והשירות המסור, וחסר הפשרות שהענקת לי ועזרת לי להתמודד בגובה העיניים מול הרשויות, ולהצליח להוכיח שגם לאזרח הקטן יש סיכוי מול "האח הגדול".
טבצ'ניק אילן
אני מבקש להביע את תודתי והערכתי הכנה בגין הטיפול בתביעה אל מול רשות המיסים. היושר המקצועי, האמינות, המקצועיות והשירות ראויים לשבח. אמליץ על שירותייך לכל מכריי.
ג'רבי משה
בהיותי במצב נואש מרשויות המס אשר החלו להתל בי בהאשמות חסרות בסיס, עורכת הדין קרן זרקו זמיר הייתה בשבילי קרן האור היחידה להוציאני ממצבי הנפשי והמשפטי באותה תקופה. קשה לתאר במילים את אשר עמלה והפגינה ידע רב, והפכה ההחלטות, צמצמה נזקי עורכי דין שייצגו אותי בעבר, נלחמה כלביאה השומרת על גוריה בבית המשפט השלום ולא ויתרה ונלחמה עד אשר הגענו למחוזי שם התמלאתי גאווה על כך שעורכת הדין קרן זרקו זמיר מייצגת אותי בתיק ועורכי הדין שנכחו שם נדהמו מכישוריה המשפטיים , וכן הרכב של שלושה שופטים אשר דנו בערעור ונדהמו מכישוריה של עורכת דין אשר לא הייתה מביישת פרקליטת מדינה מהבכירות ביותר בארץ!
אבי עזרא
מרגע שנפגשנו נתת לי הרגשה מדהימה והחשש הכבד והלחץ החלו להתפוגג.  קיבלת אותי עם חיוך כובש , מהר מאוד הבנתי כי את מקצועית מאוד ואני נמצא בידיים טובות. מיד נכנסת לפעולה ונתת לי נחיות מפורטות איך לפעול כדי למזער את הנזק/התוצאה/ גזר הדין למינימום האפשרי וזה משתמע מהניסיון הרב שצברת. עם ים של סובלנות ועם נכונות שלך להיפגש ולדבר עם כל גורם כזה או אחר , פקידי שומה , תובעים , רואה חשבון רק כדי לקדם ולמזער ככל שניתן את כתב האישום הלא קל שהוגש כנגדי על ידי מס הכנסה. גוננת עליי בבית המשפט בצורה מקצועית ומכובדת והתוצאה מדברת בעד עצמה. את היית לי קרן אור בכל האפלה שהייתה לי ואכן אותה קרן הצדיקה את האמון שנתתי בה מלכתחילה.
אוריאל
קרן מעולם לא שפטה אותי ולא ביקרה אותי על מצבי שהיה לא קל, והיא נלחמה בעבורי כאילו היא נלחמת בעבורה באופן אישי. מעולם לא עמדתי אל מול עורך דין שמתייחס אל הלקוחות שלו כמו בני משפחה. הרגשתי שאני נמצא בידיים הכי בטוחות בעולם ושהיא תעשה מעל ומעבר לכול הנדרש על מנת להביא אותי למצב בו ישרתי את ההדורים עם השלטונות (שלטונות המס) ועכשיו אני יכול ללכת לישון בשקט מכיוון שהעניין סודר לשביעות רצונם של כל הצדדים. אם מישהו מעוניין בעורכת דין ישרה, הגונה, אנושית, מקצועית ויודעת את עבודתה, הרי מצא הוא את מבוקשו. אין מילים שיכולות לתאר את עבודתה של קרן. היכרותי עימך לא רק הובילה לשינוי בהתנהלותי אל מול שלטונות המס, אלא שינוי ביכולת שלי להתמודד עם מצבים שאינם קלים במציאות החיים מכיוון שאני יודע שאפשר וגם ראוי לנצח.
הר-אל שפירא

לכל ההמלצות

© 2020 כל הזכויות שמורות למשרד עורכי דין זרקו זמיר

התקשרו אלינוטלפון שלחו לנו הודעה בוואטסאפוואטסאפ שלחו לנו הודעה במיילצור קשר