fbpx
קטגוריות: מידע בנושא הליך גילוי מרצון

*בטרם תקראו מאמר זה, חשוב שתדעו כי נוהל גילוי מרצון, כפי שהיה בהוראות השעה המיוחדות, הסתיים ביום 31/12/2019. על פי פרסומים של רשות המסים נוהל גילוי מרצון עתיד לחזור והנכם מוזמנים ליצור קשר עם משרדנו לצורך בירור העניין . לעדכונים לחצו כאן. 

עם זאת, גם כאשר נוהל גילוי מרצון אינו בתוקף, עומדת בפניכם אפשרות להימנע מהליך פלילי בגין עבירות מס עליהן ניתן לקרוא במאמר כאן.

חוסר ההיגיון בסיום הליך גילוי מרצון 2019. עו"ד זרקו זמיר בתוכנית סוגרים חשבון (הוט 3), 24/12/19

נותרו 60 יום לדיווח אנונימי של בעלי חשבונות בנק בחו"ל. ההזדמנות האחרונה של ישראלים לדווח מיוזמתם לרשות המסים על חשבונות בנק בחו"ל, ללא סכנת פתיחה בהליכים פליליים, מתקרבת לסיומה. גילוי מרצון אנונימי לחלוטין – איך זה עובד, וכמה אנשים כבר ניצלו את האפשרות לדווח?

מחזיקים בחשבונות בנק בלתי מדווחים בחו"ל? ההזדמנות שנתנה רשות המסים לביצוע גילוי מרצון אנונימי תוך הימנעות מנקיטת הליכים פליליים, מתקרבת לסופה.

לקראת סוף שנת 2014, הרשות פרסמה הוראת שעה מיוחדת המאפשרת לכל מי שבבעלותו חשבון בנק בחו"ל שלא דיווח עליו – לעשות זאת מיוזמתו באופן אנונימי, מבלי לחשוף את זהותו. כך למעשה ניתן להימנע ממצב בו רשות המסים היא זו שתגלה את חשבון הבנק ותפתח נגד בעל החשבון בהליכים פליליים בעקבות אי-דיווח, שמשמעותו עבירה חמורה של העלמת מס.
אלא שתוקפה של הוראת השעה המיוחדת יפוג בספטמבר הקרוב, מה שאומר שמי שהחליט שלא לשתף פעולה עם הרשות, עלול למצוא את עצמו עומד בפני בעיה גדולה הרבה יותר מתשלום מס.

נוהל חדש לגילוי מרצון: כמה נענו לדרישת רשות המסים?

על פי נתוני רשות המסים, מאז ספטמבר 2014 הוגשו יותר מ-1,600 בקשות לגילוי מרצון, כ-60% מהן היו אנונימיות, כפי שהתוכנית מאפשרת. רוב הבקשות אכן היו קשורות לחשבונות בנק של ישראלים בחו"ל, וסכום הנכסים שדווחו בינתיים עומד על מספר מיליארדים. מכיוון שמדובר בהליך מזורז, התהליך הושלם ביותר מ-100 בקשות עד כה.
אין ספק שהנתונים הללו מצביעים על הצלחת הנוהל החדש, וגם מוכיח שאכן בישראל ישנם לא מעט בעלי חשבונות בנק זרים, שלא דיווחו על כך כנדרש בחוק. רשות המסים אף הודיעה כי בידיה רשימות רבות של בעלי חשבונות כאלה, שעדיין לא הצטרפו להליך גילוי מרצון אנונימי, ובכוונתה לבדוק האם הם מסתירים נכסים שאינם מדווחים. מסיבה זו, כדאי לנצל את מעט הזמן שנשאר למימוש האופציה הנוחה יותר, לפני שהרשות תפנה לבעלי החשבונות ותפתח נגדם בהליכים פליליים.

הליך גילוי מרצון – איך זה עובד?

גילוי מרצון הוא נוהל קיים ברשות המסים, המאפשר לכל אדם או חברה בישראל להגיש לרשות דיווח על עבירות מס או העלמות מס שביצעו, לפני שהרשות מגלה זאת בעצמה בדרכים העומדות לרשותה. הבקשה מוגשת ביוזמת מבצע עבירות המס, ולאחריה הוא נדרש לשלם את סכום המס שלא דווח, כולל ריבית והצמדה, ללא סכנת פתיחה בחקירה או הגשת כתב אישום נגדו מצד הרשות.
הנוהל החדש לגילוי מרצון, המיועד לישראלים בעלי חשבונות בנק זרים בחו"ל, מאפשר לבצע את ההליך באנונימיות, באופן חריג ביותר. בזכות אנונימיות זו, בעלי החשבונות יוכלו לחוש ביטחון ולמסור את המידע לרשות המסים ללא חשש – ראשית כדי לברר את סכום המס שעליהם לשלם, ורק לאחר מכן להחליט אם להיחשף ולהמשיך בגילוי מרצון מלא.

יש חסרונות, אבל גם יתרונות

האם כל אחד יכול פשוט להגיש בקשה אנונימית, לדווח על נכסים בחו"ל ולחמוק מהליכים פליליים? לא ממש. למרות שהנוהל החדש מיועד לכלל הציבור, חשוב לדעת כי אם חבות המס אינה משמעותית – בפועל הבקשה צפויה להידחות על ידי רשות המסים, שגם אינה מנמקת את שיקוליה בסירוב לבקשה. למרות זאת, אם אכן הוגשה בקשה ונדחתה בשל עניין טכני כגון מס לא משמעותי, אך בעל הנכסים החליט לדווח עליהם במסגרת נוהל רגיל של גילוי מרצון (שאינו אנונימי), והסדיר את תשלום המס מול פקיד השומה – הסיכון לחשיפה פלילית ישאף לאפס.
מצד שני, מדובר בהליך יוצא דופן המתאפשר למשך שנה אחת בלבד, ולכן מאופיין בטיפול יעיל ומהיר על ידי רשות המסים. עבור בעל הנכסים בחו"ל, ודאי שעדיף לנסות ולהגיש את הבקשה בהקדם מאשר לא לעשות דבר ולהמשיך להעלים מסים, מה גם שדיווח מלא ותשלום המסים הנדרשים יאפשרו להביא את ההון מחו"ל לארץ, ולהשתמש בו ללא חשש.

איך מומלץ לפעול?

האפשרות לגילוי מרצון אנונימי מגיעה לסיומה בעוד כחודשיים, ומי שיתעלם כעת מההזדמנות לדווח ולהימנע מהליכים פליליים, לא יוכל להשתמש בה בעתיד. הנוהל החדש מאפשר לבעלי הכנסות מנכסים בחו"ל לדווח על כך לרשות המסים ולהסדיר את העניין ללא נזק מלבד תשלום המס הנדרש, ומומלץ מאוד להגיש את הבקשה ללא דיחוי.

במוקדם או במאוחר, אין ספק כי כל המידע בדבר חשבונות בנק זרים של ישראלים יגיע לידי רשות המסים, ומי שלא ידווח עד אז, יהיה חשוף להליכים פלילים של עבירות מס חמורות. בנוסף, רשות המסים תפעל לקבלת מידע בדבר חשבונות בנק זרים שנסגרו בשנים האחרונות, כך שמי שחושב שסגירת חשבון הבנק בחו"ל תפתור את הבעיה – צפוי לגלות שהבעיות רק החלו.

הוארך הנוהל המיוחד לגילוי מרצון למדווחים מיוזמתם לרשות המסים

לעיון בנוהל גילוי מרצון באתר רשות המסים – לחץ כאן

לעיון בנוסח הוראת השעה באתר רשות המסים – לחץ כאן

לעיון בהודעה לעיתונות של רשות המסים על הארכת הוראת השעה – לחץ כאן

משרד עו"ד זרקו זמיר הוא משרד מומחה לתחום המסים, מלווה לקוחות בהגשת בקשות אנונימיות לגילוי מרצון, ומספק יעוץ, ליווי וייצוג מול רשות המסים ובבתי משפט.

לקוחות ממליצים
ברצוני להביע את הערכתי הרבה על אופן הטיפול המקצועי והיצירתי לו זכיתי בחסותך האדיבה. תודה כנה מעומק ליבי על הליווי האישי, על המסירות העצומה, על האכפתיות, על הסבלנות לאורך תקופה ארוכה ומטלטלת ומעל הכל על היותך אדם נפלא. פעלת כעצת קוהלת "שַׁלַּח לַחְמְךָ עַל פְּנֵי הַמָּיִם, כִּי בְרֹב הַיָּמִים תִּמְצָאֶנּוּ" - יישר כח!
בר ירון
עו"ד זרקו זמיר, (אולי) בתקדים משפטי, הגישה ערעור לביהמ"ש המחוזי, על משפט שנגמר והסתיים לפני יותר מחמש שנים, והערעור נתקבל. עו"ד זרקו זמיר הינה בעלת מקצוע, מדריכה, מלווה, ותמיד משקיעה בלהסביר בשפה להדיוטות, והכל באופן מרגיע ומשרה בטחון, בתוך סיטואציה בה חרב המאסר מרחפת מעל צווארי. משרד עו"ד זרקו זמיר ממשיך לייצג אותי בתיק מס הכנסה המתנהל בימים אלו, ועל כל זה אני מאד מודה לה.
גולדשטיין גיל
ברצוני להודות לך על הטיפול המקצועי והלויאלי והשירות המסור, וחסר הפשרות שהענקת לי ועזרת לי להתמודד בגובה העיניים מול הרשויות, ולהצליח להוכיח שגם לאזרח הקטן יש סיכוי מול "האח הגדול".
טבצ'ניק אילן
אני מבקש להביע את תודתי והערכתי הכנה בגין הטיפול בתביעה אל מול רשות המיסים. היושר המקצועי, האמינות, המקצועיות והשירות ראויים לשבח. אמליץ על שירותייך לכל מכריי.
ג'רבי משה
בהיותי במצב נואש מרשויות המס אשר החלו להתל בי בהאשמות חסרות בסיס, עורכת הדין קרן זרקו זמיר הייתה בשבילי קרן האור היחידה להוציאני ממצבי הנפשי והמשפטי באותה תקופה. קשה לתאר במילים את אשר עמלה והפגינה ידע רב, והפכה ההחלטות, צמצמה נזקי עורכי דין שייצגו אותי בעבר, נלחמה כלביאה השומרת על גוריה בבית המשפט השלום ולא ויתרה ונלחמה עד אשר הגענו למחוזי שם התמלאתי גאווה על כך שעורכת הדין קרן זרקו זמיר מייצגת אותי בתיק ועורכי הדין שנכחו שם נדהמו מכישוריה המשפטיים , וכן הרכב של שלושה שופטים אשר דנו בערעור ונדהמו מכישוריה של עורכת דין אשר לא הייתה מביישת פרקליטת מדינה מהבכירות ביותר בארץ!
אבי עזרא
מרגע שנפגשנו נתת לי הרגשה מדהימה והחשש הכבד והלחץ החלו להתפוגג.  קיבלת אותי עם חיוך כובש , מהר מאוד הבנתי כי את מקצועית מאוד ואני נמצא בידיים טובות. מיד נכנסת לפעולה ונתת לי נחיות מפורטות איך לפעול כדי למזער את הנזק/התוצאה/ גזר הדין למינימום האפשרי וזה משתמע מהניסיון הרב שצברת. עם ים של סובלנות ועם נכונות שלך להיפגש ולדבר עם כל גורם כזה או אחר , פקידי שומה , תובעים , רואה חשבון רק כדי לקדם ולמזער ככל שניתן את כתב האישום הלא קל שהוגש כנגדי על ידי מס הכנסה. גוננת עליי בבית המשפט בצורה מקצועית ומכובדת והתוצאה מדברת בעד עצמה. את היית לי קרן אור בכל האפלה שהייתה לי ואכן אותה קרן הצדיקה את האמון שנתתי בה מלכתחילה.
אוריאל
קרן מעולם לא שפטה אותי ולא ביקרה אותי על מצבי שהיה לא קל, והיא נלחמה בעבורי כאילו היא נלחמת בעבורה באופן אישי. מעולם לא עמדתי אל מול עורך דין שמתייחס אל הלקוחות שלו כמו בני משפחה. הרגשתי שאני נמצא בידיים הכי בטוחות בעולם ושהיא תעשה מעל ומעבר לכול הנדרש על מנת להביא אותי למצב בו ישרתי את ההדורים עם השלטונות (שלטונות המס) ועכשיו אני יכול ללכת לישון בשקט מכיוון שהעניין סודר לשביעות רצונם של כל הצדדים. אם מישהו מעוניין בעורכת דין ישרה, הגונה, אנושית, מקצועית ויודעת את עבודתה, הרי מצא הוא את מבוקשו. אין מילים שיכולות לתאר את עבודתה של קרן. היכרותי עימך לא רק הובילה לשינוי בהתנהלותי אל מול שלטונות המס, אלא שינוי ביכולת שלי להתמודד עם מצבים שאינם קלים במציאות החיים מכיוון שאני יודע שאפשר וגם ראוי לנצח.
הר-אל שפירא

לכל ההמלצות

© 2020 כל הזכויות שמורות למשרד עורכי דין זרקו זמיר

התקשרו אלינוטלפון שלחו לנו הודעה בוואטסאפוואטסאפ שלחו לנו הודעה במיילצור קשר