עבירת צווארון לבן אינה מעורבת באלימות או איום פיזי, וכרוכה בנטילת כספים, רכוש או טובת הנאה, בדרך כלל תוך הפרת אמון, דרכי רמאות והסתרת עובדות.

עו"ד זרקו זמיר מסבירה לגלובס כיצד לנהוג במהלך חקירה של רשות המסים

בשל אופיין הכלכלי, עבירות כלכליות, המכונות גם עבירות צווארון לבן, נחשבות לנחלתם של החזקים והעשירים, כאשר מקורו של הכינוי "צווארון לבן" הוא בתחילת המאה העשרים, אז חולצות בעלות צווארונים לבנים אפיינו את בני המעמד הגבוה.

כיום, עניין מעמדו החברתי או הכלכלי של העבריין כבר אינו רלוונטי לשאלה האם מדובר בעבירת צווארון לבן או עבירה רגילה. ההגדרה הרחבה כוללת בקרבה גם עבריינים קטנים בני המעמד הבינוני או הנמוך, שכן הגישה המקובלת כיום מתמקדת במהות העבירה ולא בעבריין.

סוגי עבירות צווארון לבן

 עבירות צווארון לבן נפוצות הן עבירות כגון מעילה, גניבה בידי מורשה, גניבה ממעביד, מרמה, הונאה, שוחד, מסים, ניירות ערך וכדומה, אשר בית המשפט נוטה להתייחס אליהן בחומרה רבה. העונשים הקבועים בחוקים על עבירות מסוג זה הינם עונשי מאסר בפועל למספר שנים, בהתאם לחומרת העבירות ולהיקפן הכספי.

משרדנו מטפל בעבירות צווארון לבן בתחומים הבאים:

 

איך מומלץ לנהוג במקרה של חשד בעבירות צווארון לבן?

לפני הגשת כתב אישום נגד חשוד בעבירות הצווארון הלבן, הוא נקרא לחקירה במשטרה או אל מול רשות חוקרת אחרת (מע"מ, פקיד שומה חקירות, חקירות מכס, רשות ניירות ערך, רשות הגבלים עסקיים ועוד). בפרשיות כלכליות גדולות, כאשר מדובר בהיקפים גדולים או כאשר יש מעורבים רבים, עשויים החשודים להיעצר גם לצורכי חקירה וגם על מנת למנוע שיבוש הליכים, תיאום גרסאות ועוד.

הזכות להיפגש ולהיוועץ עם עורך דין בשלב החקירה ובשלב המעצר היא זכות בסיסית וחשובה ביותר, על מנת לשמור על זכויות הנחקר/העצור ובמטרה למנוע פערים ביחסי הכוחות שלו אל מול החוקרים.

זוהי נקודה הרת גורל עבור חלק ניכר מן החשודים, ולעתים ניתן יהיה להכריע בשלבים אלו את גורל התיק כולו.

חשיבות הליווי הצמוד לאורך כל הדרך

עבריינים 'נורמטיביים'. עברייני צווארון לבן אשר חשודים בעבירות כלכליות הם לרוב אנשים נורמטיביים, שומרי חוק, שזוהי להם ההסתבכות הראשונה עם החוק. מעמד החקירה זר להם והם אינם מנוסים ומודעים לזכויותיהם, כך שחשיבות הליווי על ידי עורך דין מומחה לעבירות צווארון לבן עשויה להיות ממש קריטית עבורם, כבר מהחקירה הראשונה ובטרם תימסר כל גרסה.

מעבר לכך, סוגיות משפטיות כלכליות דורשות היכרות מעמיקה וידע רב מול רשויות שונות ובהליכים משפטיים מגוונים וכן עבודה יסודית ומעמיקה מול היקף ראיות נרחב. ליווי של עורך דין פלילי מנוסה, המומחה לעבירות צווארון לבן, יביא לרוב להתנהלות אחרת לגמרי של המערכת כלפי הנאשם.

יפה שעה אחת קודם. מובן אפוא כי בחירת מייצג מנוסה ומומחה בתיקי צווארון לבן היא משמעותית מאין כמותה. אך חשוב לא פחות כי הליווי יתחיל כמה שיותר מוקדם בתהליך. יש נקודות קריטיות בדרך, בהן ניתן לשנות את כל המהלך המשפטי ולמזער את הנזקים למינימום.

הליך הכופר ממחיש זאת היטב. החל משלב פתיחתה של חקירה גלויה, יכול החשוד בעבירות מסים, להגיש לוועדת הכופר בקשה לכופר מס. אם בקשתו תאושר, יוכל החשוד, לאחר הסרת המחדלים (תשלום חוב המס), לשלם סכום כסף נוסף שייקבע (=הכופר) ובכך לרכוש את חרותו הפלילית. הכופר בעצם מהווה המרה של ההליך הפלילי בכסף.

גם שימוע לפני כתב אישום עשוי להוביל לאי הגשת כתב אישום מלכתחילה.

אך ללא ליווי משפטי ראוי, ובזמן, אתם עשויים להחמיר את מצבכם באופן שיהיה כמעט בלתי הפיך בשלב מאוחר יותר.

מעטפת ליווי מלאה

אנו מלווים את לקוחותינו בכל שלבי ההליך הפלילי בעבירות צווארון לבן: החל בשלבי חשד וחקירה מול רשויות החקירה השונות; בשלבי מעצר ובהליכי שחרור ממעצר; בהליכי שימוע לפני הגשת כתב אישום; בבקשות כופר מס; במשא ומתן מול הרשויות השונות ובהסדרי טיעון;   בכל שלבי המשפט הפלילי; וכן בערעורים בערכאות השונות והליכי חנינה.

המשרד מעניק ייעוץ משפטי גם במקרים דחופים וניתן לפנות אלינו בכל עת.

משרד עו"ד זרקו זמיר הוא משרד מומחה לעבירות צווארון לבן, ומייצג נחקרים, חשודים ונאשמים בתיקים כלכליים הכוללים עבירות גניבה בידי מורשה, מרמה, הונאה, שוחד, ניירות ערך, מיסים ועוד, החל מחקירה ועד לסיומו של ההליך הפלילי.

הי קרן, בהחלט ממליצים עלייך! המלצה מכל הלב החלטתי לפנות לעו"ד קרן זרקו זמיר לטיפול בענייני כספים. קרן קיימה אתי שיחה ראשונה בה הסבירה את כל מהלך הטיפול בנושא כולל העלויות הכספיות הכרוכות בו. זכיתי לקבל הסברים מלאים על הנושא מבחינה משפטית וגם בכל הנוגע להיבטים הכספיים של הטיפול בנושא. בעקבות הטיפול המסור של קרן הכולל יחס ענייני, מאד רציני ומקצועי בנושא המשפט, החוק והכסף ברצוני להמליץ בכל פה ובלב שלם על פנייה לטיפול ע"י עו"ד קרן זרקו זמיר. בעניינים משפטיים וכספיים שהם לרוב לא נעימים, עו"ד קרן בהחלט יודעת לטפל בכזו נעימות ומאור פנים שבהחלט מקלים על הלקוח ועוזרים לו לצלוח את הנושא. תודה על הכל
רבקה
שמי בדיחי יהודה מפתח תקווה והנני מנהל חשבונות בעל משרד עצמאי. במסגרת עבודתי בהגשת דוחות ללקוחותיי העצמאים נקלעתי לחקירה במס הכנסה בגין עבירת רשלנות של השמטת נתוני הכנסות של לקוח בתום לב. נחקרתי במשרדי מס הכנסה בחולון ועברתי חוויה לא נעימה בלשון המעטה. בנקודה זו הייתי חייב איש מקצוע מנוסה והמליצו לי על עו"ד קרן זרקו זמיר ממשרד עו״ד המתמחה בדיני מסים ועבירות צווארון לבן בפתח תקוה שעשתה עלי רושם חיובי ביותר הן מבחינה מקצועית, הן באמפתיה שרחשה לי והן בדאגה האישית לאדם שבי. לאחר שניתחה בפניי את המצב לאשורו קיבלתי את המלצתה להגשת בקשת כופר מרשות המיסים ולהימנע מהליך משפטי עם כל הכרוך בכך הן מבחינה כספית והן נפשית. לשמחתי הרבה בקשת הכופר שהגישה עו"ד זרקו זמיר התקבלה והכופר שהושת עלי הינו סכום מינימלי ביותר. בזאת אני מביע את תודתי העמוקה לקרן היקרה וממליץ בחום לפנות למשרדה. בברכה בדיחי יהודה
יהודה בדיחי
הגעתי למשרדה של עורכת הדין קרן זרקו זמיר עם שק של בעיות.... מאותה השניה בא נכנסתי למשרדה בפתח תקווה הרגשתי שאת כל הבעיות שלי העברתי לקרן. תמיד הייתה עונה לי לטלפון ,והיו הרבה שיחות.... מסבירה בנחת במקצועיות רבה. אין ספור של שיחות שהיא ניהלה מול החוקרים או מנהלים כאשר הייתי תחת חקירה. היו המון פעמים שהייתי בחקירה ופתאום נזכרתי בעצות שקרן אמרה לי שמאוד עזרו לי בחקירות. אני מאוד מקווה שלא תגיעו למצב שבו אני הייתי ,אבל אם כבר הגעתם לחקירה ברשות המיסים יש רק טלפון אחד שיכול לעזור לכם וזה הנייד של עורכת דין קרן זרקו זמיר.
רחמים יועץ מס בדימוס
עו"ד זרקו זמיר, (אולי) בתקדים משפטי, הגישה ערעור לביהמ"ש המחוזי, על משפט שנגמר והסתיים לפני יותר מחמש שנים, והערעור נתקבל. עו"ד זרקו זמיר הינה בעלת מקצוע, מדריכה, מלווה, ותמיד משקיעה בלהסביר בשפה להדיוטות, והכל באופן מרגיע ומשרה בטחון, בתוך סיטואציה בה חרב המאסר מרחפת מעל צווארי. משרד עו"ד זרקו זמיר ממשיך לייצג אותי בתיק מס הכנסה המתנהל בימים אלו, ועל כל זה אני מאד מודה לה.
גולדשטיין גיל
הריני מוצא לעצמי זכות וחובה לשבח את עבודתך הנאמנה, המקצועית, והמסורה ולהביע רגשי הערכתי ותודתי לעבודתך המבוצעת במסירות תוך השקעה מיוחדת ומתן יחס אישי ואנושי. יחסי האנוש המעולים שלך ממש ראויים לכל שבח וכך גם השירות. את מוכשרת ביותר, אכפתית, אנושית בצורה בלתי רגילה, ונעימת פנים וסבר. כאזרח, ואדם אשר נזקק לעזרה גדולה בתחום המשפטי ואשר קיבל את כל השירות והיחס הטוב רציתי להביע את תודתי. הינך כוכב עולה בשמי כל המערכת המשפטית במדינה, ולהערכתי מצפה לך עתיד מבטיח ביותר לאור כל הכישורים הנדירים שלך.
מנצהורי אסף
בהיותי במצב נואש מרשויות המס אשר החלו להתל בי בהאשמות חסרות בסיס, עורכת הדין קרן זרקו זמיר הייתה בשבילי קרן האור היחידה להוציאני ממצבי הנפשי והמשפטי באותה תקופה. קשה לתאר במילים את אשר עמלה והפגינה ידע רב, והפכה ההחלטות, צמצמה נזקי עורכי דין שייצגו אותי בעבר, נלחמה כלביאה השומרת על גוריה בבית המשפט השלום ולא ויתרה ונלחמה עד אשר הגענו למחוזי שם התמלאתי גאווה על כך שעורכת הדין קרן זרקו זמיר מייצגת אותי בתיק ועורכי הדין שנכחו שם נדהמו מכישוריה המשפטיים , וכן הרכב של שלושה שופטים אשר דנו בערעור ונדהמו מכישוריה של עורכת דין אשר לא הייתה מביישת פרקליטת מדינה מהבכירות ביותר בארץ!
אבי עזרא
רוצה להמליץ בחום על עו"ד קרן זרקו זמיר. חייב לציין שטיפלה באופן רגיש , מקצועי , יסודי בבעיה משפטית שנקלעתי אליה. קרן טיפלה בכל העניינים המשפטיים המורכבים ללא דופי , ועשתה ככל שביכולתה לסייע עם פס"ד הוגן ככל שניתן. אם חלילה אדרש בעתיד לסיוע משפטי בתחום ההתמחות של קרן , ללא ספק היא האופציה היחידה מבחינתי - ממלחץ בחום !!
זיזוב דנאל