ייצוג במעצרים ובחקירות עשוי לעתים להכריע את כל שלבי ההליכים לאחר מכן, ובכלל זה עצם האישום והענישה.

עו"ד זרקו זמיר מסבירה לגלובס כיצד לנהוג במהלך חקירה של רשות המיסים

ייצוג משפטי של חשודים בעבירות מס הכנסה, עבירות מע"מ, צווארון לבן או הלבנת הון, יכול להתחיל עם פתיחת חקירה של רשות המסים או בשלב המעצר והחקירה. טיפול משפטי בחשודים בעבירות כלכליות דורש רגישות מיוחדת, ובכלל זה  ליווי צמוד של כל לקוח החשוף להליכים פליליים, תוך מתן דגש לזכויות החשוד והעצור, הן מול מחלקות החקירה של רשות המסים והן מול הפרקליטות.

מתי הגיע הזמן להיוועץ בעורך דין?

ייצוג משפטי של לקוחות החשודים בביצוע עבירות מס הכנסה, עבירות מע"מ, צווארון לבן או הלבנת הון, יכול להתחיל בכל אחד מהשלבים הבאים:

  • פתיחת חקירה גלויה של רשות המסים – חיפוש ותפיסת מסמכים, עיכוב וחקירה, מעצר או הטלת תנאי שחרור מגבילים.
  • בשלב מעצר ימים ו/או שחרור בערובה בבית משפט, כדאי שתיעזרו בשירותי עורך דין מומחה המנוסה בייצוג חשודים בביצוע עבירות מס, צווארון לבן והלבנת הון.

הגיעו לחיפוש בביתכם? כדאי לזכור כמה טיפים חשובים:

  • ללא צו חיפוש אין לאיש סמכות לערוך חיפוש בביתך.
  • בצו החיפוש יופיע ההסבר לחיפוש ועל כן מומלץ לקרוא אותו.
  • חיפוש במחשבים/ טלפון נייד מצריך צו ספציפי לחיפוש מסוג זה.
  • בעת החיפוש צריכים להיות נוכחים שני עדים, בלעדיהם לא ניתן לבצע את החיפוש.
  • החוקר חייב לערוך רשימה של המסמכים ו/או החפצים שנתפסו. חשוב לדאוג כי הרשימה תהיה מפורטת וספציפית ולקבל העתק.

נלקחתם לחקירה? כדאי לזכור כמה טיפים חשובים:

  • אם אתה נחקר תחת אזהרה, הינך בחזקת חשוד. רצוי כי לפני שתמסור גירסה כלשהי תעמוד על זכותך להיוועץ בעורך דין מומחה למסים.
  • כנחקר, מומלץ כי לא תתפוס עמדת משיב בלבד, אלא תאמר דברים שחשוב שייאמרו, גם אם לא נשאלת עליהם על ידי החוקר.
  • אם אינך זוכר את התשובות, ציין כי אינך זוכר.
  • ככל שאתה נשאל על מסמכים, עליך לבקש לראות את המסמכים בטרם תשיב.
  • אם אינך מסוגל להתייחס למסמכים המוצגים לך מפאת לחץ, בלבול, חוסר במסמכים וכיוצ"ב, השב לחוקר כי אינך מסוגל להשיב ונמק את הסיבה לכך.
  • אם אתה חש עייפות, חולשה או מחלה, ציין זאת בפני החוקר ובקש להפסיק ו/או לסיים את החקירה. אם החוקר מסרב, עליך לבקש כי הדבר יירשם בהודעה.
  • זכור: בחקירה שום דבר לא נאמר "אוף דה רקורד". כל מה שתאמר לחוקר ו/או לנחקר אחר, בטרם גביית ההודעה, בהפסקה, בתום גביית ההודעה ובכלל, יכול לשמש כנגדך, גם כאשר ההודעה מוקלטת וגם אם החוקר אומר לך אחרת.
  • זכור ששום דבר אינו מקרי. פגישת נחקר עם חשוד אחר במסדרון או בשירותים, חקירה על ידי חוקר טוב וחוקר רע, כניסה של חוקר נוסף – כל אלה אינם מקריים ועליך להיזהר ממלכודות.
  • מיד בתום החקירה עליך להעלות על הכתב את כל הזכור לך. הדבר חשוב מאוד להמשך.
  • שיחת נחקר עם עורך דינו היא חסויה. אם אתה נחקר אודות שיחה זו – אינך חייב להשיב.
  • כנחקר במעמד של חשוד, על פי החוק עומדת לך זכות השתיקה. התשובה לשאלה מתי כדאי לעשות שימוש בזכות זו משתנה ממקרה למקרה ויש לשקול היטב את השימוש בה. בכל מקרה, מומלץ להיוועץ בעורך דין אם כדאי לשמור על זכות השתיקה.
  • לאחר החקירה היזהר משיבוש הליכים כמו השמדת מסמכים או תיאום גרסאות. עבירת שיבוש ההליכים הינה עבירה חמורה ויש להיזהר שלא לקחת בה חלק.
  • אין כל צורך להתחבב על החוקר או לרצות אותו. עליך לזכור כל העת כי הדבר החשוב ביותר הינה ההודעה הכתובה, שכן מי שיחליט על הגשת כתב אישום אינו החוקר אלא הפרקליט, בהסתמך, בעיקר על התרשמותו מההודעה הכתובה, מבלי שיראה כלל את הנחקר.
  • בתום גביית ההודעה ובטרם תחתום עליה, עליך לקרוא היטב את ההודעה שמסרת. ככל שמדובר בחקירה ארוכה המתועדת על פני מספר עמודים, מומלץ לבקש לקרוא את ההודעה בתום כל עמוד.
  • חשוב ביותר: אם ההודעה אינה משקפת את דבריך המדויקים, עליך לבקש מהחוקר לתקן את ההודעה, וגם אם הוא מסרב, להתעקש על כך.

ייצוג משפטי בחקירות מס

ייצוג משפטי בחקירות מס הוא זכות חוקתית במדינת ישראל, והוא לרוב עשוי לשנות עבורכם את כל התמונה המשפטית.

ייצוג איכותי של עו"ד מסים מומחה הוא לרוב הדרך היעילה והטובה ביותר להימנע מסכסוכים מיותרים עם רשויות המס השונות ורשויות חוקרות נוספות, ותאפשר לכם להשיג את התוצאה הטובה ביותר עבורכם, תוך שאתם מתנהלים כמקובל ועל פי חוק, אך בה בעת נזהרים ממלכודות, שכה נפוצות במהלך חקירות ותשאולים.

כבר בזמן החקירה, וגם לאורך כל המשפט באם יהיה, חשוב שתזכרו כי חוקי המיסים בישראל נולדו בתקופות שונות, חלקם חדשים ממש וחלקם נולדו כבר בימי המנדט הבריטי. בהתאם, חוקי המיסים בנויים טלאי על טלאי והינם מורכבים, ולכן דרוש לכם לצידכם איש מקצוע מנוסה, מקצועי ואכפתי, אשר מכיר לעומק וביסודיות את החקיקה, הפסיקה והעדכונים התדירים בתחום.

לכן, המלצתנו החד משמעית היא שלא לוותר על ייצוג משפטי בחקירות מס.

למדריך המלא שלנו אודות התמודדות עם חקירה והליך פלילי.

למדריך אודות כל שלבי ההליך הפלילי: מפתיחת חקירה ועד לביהמ"ש.

משרד עו"ד קרן זרקו זמיר מומחה בייצוג נחקרים, חשודים ונאשמים בעבירות מסים ועבירות כלכליות שונות ומעניק ייעוץ וייצוג שוטף בכל שלבי ההליך הפלילי. המשרד מספק יעוץ משפטי מיידי כבר בשלבי החקירה הראשוניים ברשויות החקירה או בהליכי המעצר, בנוסף לייצוג בבתי המשפט וניהול מלא של התיק.

לקוחות ממליצים

הי קרן, בהחלט ממליצים עלייך! המלצה מכל הלב החלטתי לפנות לעו"ד קרן זרקו זמיר לטיפול בענייני כספים. קרן קיימה אתי שיחה ראשונה בה הסבירה את כל מהלך הטיפול בנושא כולל העלויות הכספיות הכרוכות בו. זכיתי לקבל הסברים מלאים על הנושא מבחינה משפטית וגם בכל הנוגע להיבטים הכספיים של הטיפול בנושא. בעקבות הטיפול המסור של קרן הכולל יחס ענייני, מאד רציני ומקצועי בנושא המשפט, החוק והכסף ברצוני להמליץ בכל פה ובלב שלם על פנייה לטיפול ע"י עו"ד קרן זרקו זמיר. בעניינים משפטיים וכספיים שהם לרוב לא נעימים, עו"ד קרן בהחלט יודעת לטפל בכזו נעימות ומאור פנים שבהחלט מקלים על הלקוח ועוזרים לו לצלוח את הנושא. תודה על הכל
רבקה
שמי בדיחי יהודה מפתח תקווה והנני מנהל חשבונות בעל משרד עצמאי. במסגרת עבודתי בהגשת דוחות ללקוחותיי העצמאים נקלעתי לחקירה במס הכנסה בגין עבירת רשלנות של השמטת נתוני הכנסות של לקוח בתום לב. נחקרתי במשרדי מס הכנסה בחולון ועברתי חוויה לא נעימה בלשון המעטה. בנקודה זו הייתי חייב איש מקצוע מנוסה והמליצו לי על עו"ד קרן זרקו זמיר ממשרד עו״ד המתמחה בדיני מסים ועבירות צווארון לבן בפתח תקוה שעשתה עלי רושם חיובי ביותר הן מבחינה מקצועית, הן באמפתיה שרחשה לי והן בדאגה האישית לאדם שבי. לאחר שניתחה בפניי את המצב לאשורו קיבלתי את המלצתה להגשת בקשת כופר מרשות המיסים ולהימנע מהליך משפטי עם כל הכרוך בכך הן מבחינה כספית והן נפשית. לשמחתי הרבה בקשת הכופר שהגישה עו"ד זרקו זמיר התקבלה והכופר שהושת עלי הינו סכום מינימלי ביותר. בזאת אני מביע את תודתי העמוקה לקרן היקרה וממליץ בחום לפנות למשרדה. בברכה בדיחי יהודה
יהודה בדיחי
הגעתי למשרדה של עורכת הדין קרן זרקו זמיר עם שק של בעיות.... מאותה השניה בא נכנסתי למשרדה בפתח תקווה הרגשתי שאת כל הבעיות שלי העברתי לקרן. תמיד הייתה עונה לי לטלפון ,והיו הרבה שיחות.... מסבירה בנחת במקצועיות רבה. אין ספור של שיחות שהיא ניהלה מול החוקרים או מנהלים כאשר הייתי תחת חקירה. היו המון פעמים שהייתי בחקירה ופתאום נזכרתי בעצות שקרן אמרה לי שמאוד עזרו לי בחקירות. אני מאוד מקווה שלא תגיעו למצב שבו אני הייתי ,אבל אם כבר הגעתם לחקירה ברשות המיסים יש רק טלפון אחד שיכול לעזור לכם וזה הנייד של עורכת דין קרן זרקו זמיר.
רחמים יועץ מס בדימוס
עו"ד זרקו זמיר, (אולי) בתקדים משפטי, הגישה ערעור לביהמ"ש המחוזי, על משפט שנגמר והסתיים לפני יותר מחמש שנים, והערעור נתקבל. עו"ד זרקו זמיר הינה בעלת מקצוע, מדריכה, מלווה, ותמיד משקיעה בלהסביר בשפה להדיוטות, והכל באופן מרגיע ומשרה בטחון, בתוך סיטואציה בה חרב המאסר מרחפת מעל צווארי. משרד עו"ד זרקו זמיר ממשיך לייצג אותי בתיק מס הכנסה המתנהל בימים אלו, ועל כל זה אני מאד מודה לה.
גולדשטיין גיל
הריני מוצא לעצמי זכות וחובה לשבח את עבודתך הנאמנה, המקצועית, והמסורה ולהביע רגשי הערכתי ותודתי לעבודתך המבוצעת במסירות תוך השקעה מיוחדת ומתן יחס אישי ואנושי. יחסי האנוש המעולים שלך ממש ראויים לכל שבח וכך גם השירות. את מוכשרת ביותר, אכפתית, אנושית בצורה בלתי רגילה, ונעימת פנים וסבר. כאזרח, ואדם אשר נזקק לעזרה גדולה בתחום המשפטי ואשר קיבל את כל השירות והיחס הטוב רציתי להביע את תודתי. הינך כוכב עולה בשמי כל המערכת המשפטית במדינה, ולהערכתי מצפה לך עתיד מבטיח ביותר לאור כל הכישורים הנדירים שלך.
מנצהורי אסף
בהיותי במצב נואש מרשויות המס אשר החלו להתל בי בהאשמות חסרות בסיס, עורכת הדין קרן זרקו זמיר הייתה בשבילי קרן האור היחידה להוציאני ממצבי הנפשי והמשפטי באותה תקופה. קשה לתאר במילים את אשר עמלה והפגינה ידע רב, והפכה ההחלטות, צמצמה נזקי עורכי דין שייצגו אותי בעבר, נלחמה כלביאה השומרת על גוריה בבית המשפט השלום ולא ויתרה ונלחמה עד אשר הגענו למחוזי שם התמלאתי גאווה על כך שעורכת הדין קרן זרקו זמיר מייצגת אותי בתיק ועורכי הדין שנכחו שם נדהמו מכישוריה המשפטיים , וכן הרכב של שלושה שופטים אשר דנו בערעור ונדהמו מכישוריה של עורכת דין אשר לא הייתה מביישת פרקליטת מדינה מהבכירות ביותר בארץ!
אבי עזרא
רוצה להמליץ בחום על עו"ד קרן זרקו זמיר. חייב לציין שטיפלה באופן רגיש , מקצועי , יסודי בבעיה משפטית שנקלעתי אליה. קרן טיפלה בכל העניינים המשפטיים המורכבים ללא דופי , ועשתה ככל שביכולתה לסייע עם פס"ד הוגן ככל שניתן. אם חלילה אדרש בעתיד לסיוע משפטי בתחום ההתמחות של קרן , ללא ספק היא האופציה היחידה מבחינתי - ממלחץ בחום !!
זיזוב דנאל