fbpx
קטגוריות: מידע בנושא חשבוניות פיקטיביות

רשות המסים רואה בחומרה הגשה של חשבוניות פיקטיביות, שנועדו להתחמק מתשלום מס מלא, ולא פעם מי שמורשע בעבירה זו נשלח ישירות לכלא. אבל יש גם כאלה שיוצאים מזה בעונש מופחת.

עו"ד זרקו זמיר בתוכנית סוגרים חשבון – החשבוניות המזויפות שלא ידעתם שקיבלתם, יוני 2018

אחת מעבירות המס החמורות ביותר היא הגשה של חשבוניות פיקטיביות –המסייעות למגיש החשבוניות "לנפח" את ההוצאות שלו, וכך לשלם פחות מס על הכנסותיו. התחמקות זו מתשלום מלוא המס פוגעת בהכנסות המדינה – וברווחת כלל האזרחים. אין פלא, אם כך, שהעונש הנפוץ ביותר שבתי המשפט גוזרים על מי שהגיש חשבוניות פיקטיביות הוא מאסר בפועל.

לא כל החשבוניות הפיקטיביות דומות זו לזו. החשבונית הפיקטיבית הקלאסית היא זו המופקת עבור שירות או מוצר שכלל לא ניתנו, ובכך מובילה להקטנה של חבות המס. כל תכליתה של החשבונית הפיקטיבית הקלאסית היא להקטין את המס המשולם, משום שלמעשה לא בוצעה שום עסקה בפועל.

חשבוניות פיקטיביות אחרות הן "חשבוניות מנופחות" – חשבוניות שמופקות עבור עבודה שאמנם בוצעה בפועל, אך במחיר גבוה יותר מהמחיר האמיתי. חשבוניות כאלו מאפשרות למי שמפיק אותן להגדיל את סכום הוצאותיו באופן מלאכותי, וכך לשלם פחות מס.

העסקה אמיתית, החשבונית – פיקטיבית

לעתים, בעלי עסקים שמשתמשים בחשבוניות פיקטיביות אפילו לא מודעים לחומרת העבירה שהם מבצעים. כך למשל, יש חשבוניות שמוגשות עבור שירות או מוצר שאמנם סופק ללקוח, אך העסק שהפיק את החשבונית אינו זה שביצע את העבודה בפועל. שיטה זו ידועה כ"חשבונית זרה".  כך, נותן השירות לא משלם את המס הנדרש, אך מצד שני –מקבל החשבונית מתקזז על החשבונית כהוצאה.

מדינת ישראל רואה את השימוש בחשבוניות פיקטיביות בחומרה רבה, ופעמים רבות מי שנתפס בעבירה זו ומורשע בגינה לא רק נידון למאסר בפועל, אלא מקבל גם עונש מאסר על תנאי וקנס כספי גבוה. ואולם, גם למי שנפתחה נגדו חקירה בנושא, ואפילו כבר הוגש כתב אישום, יש דרכי פעולה שיאפשרו לו להמתיק את רוע הגזירה.

מסכנת עונש מאסר בפועל– לזיכוי מוחלט

במקרה אחד שבו טיפל משרדנו, הואשם צעיר כבן 20 בהגשת חשבוניות פיקטיביות בסכום גבוה של מיליוני שקלים, ועמד בפני עונש מאסר ממושך. בבית המשפט הצגנו את נסיבות חייו הקשות – מכור לסמים לשעבר, המפרנס את הוריו שתלויים בו. כמו כן טענו כי הצעיר לא היה מודע לחומרת המעשים, וכי שוכנע לבצע אותם על ידי אחרים, שהרוויחו מכך. השופט קיבל את טענותינו ולמרות חומרת העבירה, נידון הצעיר לעבודות שירות של שישה חודשים וקנס של 10,000 שקל.

במקרה אחר, ייצגנו בעלים של בית קפה במסגרת חקירה שניהלה נגדו רשות המסים, וטענה כי הגיש חשבוניות פיקטיביות בסך של 240 אלף שקל. ביקשנו לפתוח בהליך כופר – שיאפשר לו לשלם את המס שהוא חייב ויפטור אותו מהליכים פליליים. ועדת הכופר קיבלה את הבקשה שלא לפתוח בהליך פלילי, והצלחנו להפחית את סכום המס שנדרש ממנו מ-240 אלף שקל ל-100 אלף שקל בלבד. בעל בית הקפה שילם את הכופר הנדרש ולא הוגש נגדו כתב אישום.

לבעל עסק נוסף, שנגדו נטען כי הגיש 41 חשבוניות פיקטיביות בסכום של כ-2.5 מיליון שקלים, סייענו לצאת זכאי לחלוטין. זאת, לאחר שהוכחנו כי כלל לא ידע שמדובר בחשבוניות פיקטיביות. הוא אף ביקש מיועץ המס שלו לוודא שהוא משלם לחברות הפועלות באופן תקין, וזה לא התריע בפניו על בעיה. לאור דברינו, בית המשפט זיכה את הנאשם.

משרד עו"ד זרקו זמיר מעניק ייעוץ משפטי ומייצג לקוחות המואשמים בעבירות מס, ובהן הגשת חשבוניות פיקטיביות. המשרד פועל בכל שלבי ההליך המשפטי ומול רשות המסים.

לקוחות ממליצים
ברצוני להביע את הערכתי הרבה על אופן הטיפול המקצועי והיצירתי לו זכיתי בחסותך האדיבה. תודה כנה מעומק ליבי על הליווי האישי, על המסירות העצומה, על האכפתיות, על הסבלנות לאורך תקופה ארוכה ומטלטלת ומעל הכל על היותך אדם נפלא. פעלת כעצת קוהלת "שַׁלַּח לַחְמְךָ עַל פְּנֵי הַמָּיִם, כִּי בְרֹב הַיָּמִים תִּמְצָאֶנּוּ" - יישר כח!
בר ירון
עו"ד זרקו זמיר, (אולי) בתקדים משפטי, הגישה ערעור לביהמ"ש המחוזי, על משפט שנגמר והסתיים לפני יותר מחמש שנים, והערעור נתקבל. עו"ד זרקו זמיר הינה בעלת מקצוע, מדריכה, מלווה, ותמיד משקיעה בלהסביר בשפה להדיוטות, והכל באופן מרגיע ומשרה בטחון, בתוך סיטואציה בה חרב המאסר מרחפת מעל צווארי. משרד עו"ד זרקו זמיר ממשיך לייצג אותי בתיק מס הכנסה המתנהל בימים אלו, ועל כל זה אני מאד מודה לה.
גולדשטיין גיל
ברצוני להודות לך על הטיפול המקצועי והלויאלי והשירות המסור, וחסר הפשרות שהענקת לי ועזרת לי להתמודד בגובה העיניים מול הרשויות, ולהצליח להוכיח שגם לאזרח הקטן יש סיכוי מול "האח הגדול".
טבצ'ניק אילן
אני מבקש להביע את תודתי והערכתי הכנה בגין הטיפול בתביעה אל מול רשות המיסים. היושר המקצועי, האמינות, המקצועיות והשירות ראויים לשבח. אמליץ על שירותייך לכל מכריי.
ג'רבי משה
בהיותי במצב נואש מרשויות המס אשר החלו להתל בי בהאשמות חסרות בסיס, עורכת הדין קרן זרקו זמיר הייתה בשבילי קרן האור היחידה להוציאני ממצבי הנפשי והמשפטי באותה תקופה. קשה לתאר במילים את אשר עמלה והפגינה ידע רב, והפכה ההחלטות, צמצמה נזקי עורכי דין שייצגו אותי בעבר, נלחמה כלביאה השומרת על גוריה בבית המשפט השלום ולא ויתרה ונלחמה עד אשר הגענו למחוזי שם התמלאתי גאווה על כך שעורכת הדין קרן זרקו זמיר מייצגת אותי בתיק ועורכי הדין שנכחו שם נדהמו מכישוריה המשפטיים , וכן הרכב של שלושה שופטים אשר דנו בערעור ונדהמו מכישוריה של עורכת דין אשר לא הייתה מביישת פרקליטת מדינה מהבכירות ביותר בארץ!
אבי עזרא
מרגע שנפגשנו נתת לי הרגשה מדהימה והחשש הכבד והלחץ החלו להתפוגג.  קיבלת אותי עם חיוך כובש , מהר מאוד הבנתי כי את מקצועית מאוד ואני נמצא בידיים טובות. מיד נכנסת לפעולה ונתת לי נחיות מפורטות איך לפעול כדי למזער את הנזק/התוצאה/ גזר הדין למינימום האפשרי וזה משתמע מהניסיון הרב שצברת. עם ים של סובלנות ועם נכונות שלך להיפגש ולדבר עם כל גורם כזה או אחר , פקידי שומה , תובעים , רואה חשבון רק כדי לקדם ולמזער ככל שניתן את כתב האישום הלא קל שהוגש כנגדי על ידי מס הכנסה. גוננת עליי בבית המשפט בצורה מקצועית ומכובדת והתוצאה מדברת בעד עצמה. את היית לי קרן אור בכל האפלה שהייתה לי ואכן אותה קרן הצדיקה את האמון שנתתי בה מלכתחילה.
אוריאל
קרן מעולם לא שפטה אותי ולא ביקרה אותי על מצבי שהיה לא קל, והיא נלחמה בעבורי כאילו היא נלחמת בעבורה באופן אישי. מעולם לא עמדתי אל מול עורך דין שמתייחס אל הלקוחות שלו כמו בני משפחה. הרגשתי שאני נמצא בידיים הכי בטוחות בעולם ושהיא תעשה מעל ומעבר לכול הנדרש על מנת להביא אותי למצב בו ישרתי את ההדורים עם השלטונות (שלטונות המס) ועכשיו אני יכול ללכת לישון בשקט מכיוון שהעניין סודר לשביעות רצונם של כל הצדדים. אם מישהו מעוניין בעורכת דין ישרה, הגונה, אנושית, מקצועית ויודעת את עבודתה, הרי מצא הוא את מבוקשו. אין מילים שיכולות לתאר את עבודתה של קרן. היכרותי עימך לא רק הובילה לשינוי בהתנהלותי אל מול שלטונות המס, אלא שינוי ביכולת שלי להתמודד עם מצבים שאינם קלים במציאות החיים מכיוון שאני יודע שאפשר וגם ראוי לנצח.
הר-אל שפירא

לכל ההמלצות

© 2020 כל הזכויות שמורות למשרד עורכי דין זרקו זמיר

התקשרו אלינוטלפון שלחו לנו הודעה בוואטסאפוואטסאפ שלחו לנו הודעה במיילצור קשר