fbpx

אחת מפרשיות ההונאה הגדולות כנגד ביטוח לאומי באזור הצפון הגיעה לאחרונה לסיומה, לאחר שנחשפה רשת מכירה של תלושי שכר פיקטיביים, בין קבלני כוח אדם בני משפחה אחת (המכונים בתיק – 'הראיסים'), מנהל חשבונות וכעשרה בעלי עסקים בתחום החקלאות.

ניכית מע"מ כנגד חשבונית מזויפת? ככל הנראה תיאלץ להחזר את הכסף ולעתים אף תידרש לכפל מס, עו"ד זרקו זמיר בסוגרים חשבון, יולי 2019

ה'ראיסים' ומנהל החשבונות

מעשה שהיה כך היה. הראיסים- אב משפחה ושלושת בניו, ביקשו להשיג מאות תלושי שכר פיקטיביים, יחד עם מסמכים מזויפים נלווים רלוונטיים (כמו מכתבי פיטורין, אישורי העסקה וכו'), במטרה למכור אותם לכאלו המעוניינים להגיש תביעות כוזבות לביטוח לאומי.

הראיסים העבירו למנהל החשבונות את הפרטים האישיים של המתעניינים, ומנהל החשבונות הפיק עבורם את המסמכים המזויפים ואף דאג לרשום אותם בספרי החשבונות של לקוחותיו מתחום החקלאות, על מנת 'להכשיר' את הניירות. במילים אחרות, בדוחות השנתיים של החקלאים נכללו הוצאות בגין תלושי שכר פיקטיביים, שהגדילו את ההוצאות, ובהתאם צמצמו את חבות המס שלהם.

במקביל, הכספים שהתקבלו תמורת המסמכים המזויפים התחלקו בין הראיסים למנהל החשבונות. רווחים אלו, מן הסתם, לא דווחו אף הם לרשויות המס, על ידי אף אחד מן הצדדים.

תביעות העובדים שלא עבדו

רוב מקבלי המסמכים המזויפים הגישו את תביעותיהם לביטוח הלאומי בסניף נצרת, וחלק גדול מהם קיבלו את הכספים שדרשו מן המדינה, בסכומים העולים במצטבר על 12 מיליון שקלים.

למ', הלקוח אותו ייצגנו, העוסק אף הוא בתחום החקלאות, יוחסו תלושים מזויפים בהיקף של כ-3 מיליון ₪. מנהל החשבונות המדובר, בנוסף להפקת המסמכים המזויפים בשמו של מ', דאג גם לזייף נתונים ולעוות מספרים בספרי החשבונות שלו, וכך יצר מצג שווא כולל, לפיו התובעים הפיקטיביים אכן עבדו עבור מ'. מ' אף שילם בכל חודש את הניכויים החודשיים לביטוח לאומי ולמס הכנסה עבור 'עובדים' לכאורה אלו. בסופו של דבר, היות והתלושים הופיעו בספרי חשבונותיו של מ', הם הובילו לכך שהוא התחמק מתשלום מס אמת בסכום משמעותי.

הסדר טיעון, תיקון כתב האישום והפחתת העונש

הפרקליטות ביקשה להאשים את מ' בעבירות חמורות, שיסודן בכוונה תחילה, ואשר בצידן ענישה פוטנציאלית של 7 שנות מאסר וקנסות כבדים. עבירות אלו כללו: כוונה להתחמק מתשלום מס (סע' 220 לפקודת מס הכנסה), זיוף בנסיבות מחמירות, קשירת קשר, קבלת דבר במרמה ושיבוש מהלכי משפט.

במאבק עיקש, לאורך כל המשפט, העלינו שוב ושוב את הטענה שמ' לא ידע כי תלושים פיקטיביים אלו נכנסו לספרי החשבונות שלו, ולכן לא היה שותף לתוכנית העבריינית, לא פעל לזיוף של שום דבר, וגם לא פעל בכוונה כלשהי להתחמק מתשלומי מס.

אז כיצד 'זויף' סכום כה גדול דרך ספרי החשבונות שלו? הסברנו כי מ' השאיר את ניהול ספרי חשבונותיו, במלואו, למנהל החשבונות שלו. הוא אף פעם לא היה מעורב, באף שלב מאז הקמת העסק, בפרטים או בכללים של ניהול חשבונאי, וגם לפני כן, כאיש קיבוץ, לא הכיר את העולם העסקי או כלליו. הוא נתן אמון מוחלט במייצג, ושילם מה שביקשו ממנו לשלם לבטוח לאומי, למס הכנסה ולמע"מ.

זאת ועוד, הראינו לביהמ"ש כי מ' לא חתם מעולם בעצמו על הדוח השנתי שלו למס הכנסה, שם ניתן לראות שורות מרוכזות של 'הוצאות שכר', בין היתר. הוא בכלל לא היה מודע לכך שעל פי החוק הוא מחויב לחתום באופן אישי על הדוח. מנהל החשבונות היה חותם בשמו, אולי במטרה למנוע מצב שמ' יקרא משהו שייראה לו תמוה ו'חלילה' ירשה לעצמו לשאול שאלות .

בסופו של דבר, הצלחנו לשכנע את ביהמ"ש והפרקליטות כי הייתה פה התרשלות בלבד, ואלו קיבלו את טענותינו, מה שהוביל לשינוי של סעיפי ההאשמה ולצמצום משמעותי של מידת העונש.

מ' הודה כי הוא התרשל בבדיקת הדברים, מאחר ועליו האחריות לבדוק שהוא לא מגיש דוח וידיעות לא נכונים, גם אם הוא לא ידע ולא היה שותף פעיל לזיוף שנעשה בשמו.

בהסדר טיעון שהצלחנו לסגור עם המדינה, מ' הואשם והורשע לבסוף רק בשני סעיפים – שיבוש הליכי משפט ומסירת דוח וידיעות לא נכונים. לאחר שהודה בעבירות ואלו והסיר את המחדלים (שילם את המס), דינו נגזר לשישה חודשי עבודות שירות וקנס בסך 350 אלף ₪.

משרד עו"ד זרקו זמיר מעניק ייעוץ משפטי ומייצג לקוחות המואשמים בעבירות מס, ובהן הגשת חשבוניות פיקטיביות. המשרד פועל בכל שלבי ההליך המשפטי ומול רשות המסים, החל מחשד וחקירה ועד לייצוג מלא בבית המשפט.

לקוחות ממליצים
ברצוני להביע את הערכתי הרבה על אופן הטיפול המקצועי והיצירתי לו זכיתי בחסותך האדיבה. תודה כנה מעומק ליבי על הליווי האישי, על המסירות העצומה, על האכפתיות, על הסבלנות לאורך תקופה ארוכה ומטלטלת ומעל הכל על היותך אדם נפלא. פעלת כעצת קוהלת "שַׁלַּח לַחְמְךָ עַל פְּנֵי הַמָּיִם, כִּי בְרֹב הַיָּמִים תִּמְצָאֶנּוּ" - יישר כח!
בר ירון
עו"ד זרקו זמיר, (אולי) בתקדים משפטי, הגישה ערעור לביהמ"ש המחוזי, על משפט שנגמר והסתיים לפני יותר מחמש שנים, והערעור נתקבל. עו"ד זרקו זמיר הינה בעלת מקצוע, מדריכה, מלווה, ותמיד משקיעה בלהסביר בשפה להדיוטות, והכל באופן מרגיע ומשרה בטחון, בתוך סיטואציה בה חרב המאסר מרחפת מעל צווארי. משרד עו"ד זרקו זמיר ממשיך לייצג אותי בתיק מס הכנסה המתנהל בימים אלו, ועל כל זה אני מאד מודה לה.
גולדשטיין גיל
ברצוני להודות לך על הטיפול המקצועי והלויאלי והשירות המסור, וחסר הפשרות שהענקת לי ועזרת לי להתמודד בגובה העיניים מול הרשויות, ולהצליח להוכיח שגם לאזרח הקטן יש סיכוי מול "האח הגדול".
טבצ'ניק אילן
אני מבקש להביע את תודתי והערכתי הכנה בגין הטיפול בתביעה אל מול רשות המיסים. היושר המקצועי, האמינות, המקצועיות והשירות ראויים לשבח. אמליץ על שירותייך לכל מכריי.
ג'רבי משה
בהיותי במצב נואש מרשויות המס אשר החלו להתל בי בהאשמות חסרות בסיס, עורכת הדין קרן זרקו זמיר הייתה בשבילי קרן האור היחידה להוציאני ממצבי הנפשי והמשפטי באותה תקופה. קשה לתאר במילים את אשר עמלה והפגינה ידע רב, והפכה ההחלטות, צמצמה נזקי עורכי דין שייצגו אותי בעבר, נלחמה כלביאה השומרת על גוריה בבית המשפט השלום ולא ויתרה ונלחמה עד אשר הגענו למחוזי שם התמלאתי גאווה על כך שעורכת הדין קרן זרקו זמיר מייצגת אותי בתיק ועורכי הדין שנכחו שם נדהמו מכישוריה המשפטיים , וכן הרכב של שלושה שופטים אשר דנו בערעור ונדהמו מכישוריה של עורכת דין אשר לא הייתה מביישת פרקליטת מדינה מהבכירות ביותר בארץ!
אבי עזרא
מרגע שנפגשנו נתת לי הרגשה מדהימה והחשש הכבד והלחץ החלו להתפוגג.  קיבלת אותי עם חיוך כובש , מהר מאוד הבנתי כי את מקצועית מאוד ואני נמצא בידיים טובות. מיד נכנסת לפעולה ונתת לי נחיות מפורטות איך לפעול כדי למזער את הנזק/התוצאה/ גזר הדין למינימום האפשרי וזה משתמע מהניסיון הרב שצברת. עם ים של סובלנות ועם נכונות שלך להיפגש ולדבר עם כל גורם כזה או אחר , פקידי שומה , תובעים , רואה חשבון רק כדי לקדם ולמזער ככל שניתן את כתב האישום הלא קל שהוגש כנגדי על ידי מס הכנסה. גוננת עליי בבית המשפט בצורה מקצועית ומכובדת והתוצאה מדברת בעד עצמה. את היית לי קרן אור בכל האפלה שהייתה לי ואכן אותה קרן הצדיקה את האמון שנתתי בה מלכתחילה.
אוריאל
קרן מעולם לא שפטה אותי ולא ביקרה אותי על מצבי שהיה לא קל, והיא נלחמה בעבורי כאילו היא נלחמת בעבורה באופן אישי. מעולם לא עמדתי אל מול עורך דין שמתייחס אל הלקוחות שלו כמו בני משפחה. הרגשתי שאני נמצא בידיים הכי בטוחות בעולם ושהיא תעשה מעל ומעבר לכול הנדרש על מנת להביא אותי למצב בו ישרתי את ההדורים עם השלטונות (שלטונות המס) ועכשיו אני יכול ללכת לישון בשקט מכיוון שהעניין סודר לשביעות רצונם של כל הצדדים. אם מישהו מעוניין בעורכת דין ישרה, הגונה, אנושית, מקצועית ויודעת את עבודתה, הרי מצא הוא את מבוקשו. אין מילים שיכולות לתאר את עבודתה של קרן. היכרותי עימך לא רק הובילה לשינוי בהתנהלותי אל מול שלטונות המס, אלא שינוי ביכולת שלי להתמודד עם מצבים שאינם קלים במציאות החיים מכיוון שאני יודע שאפשר וגם ראוי לנצח.
הר-אל שפירא

לכל ההמלצות

© 2020 כל הזכויות שמורות למשרד עורכי דין זרקו זמיר

התקשרו אלינוטלפון שלחו לנו הודעה בוואטסאפוואטסאפ שלחו לנו הודעה במיילצור קשר