fbpx
קטגוריות: תשלום כופר

רשות המסים פרסמה בשבוע שעבר את רשימת החלטות הכופר לשנת 2017 ונראה שלעתים קרובות דווקא האזרח הפשוט על הכוונת.

במס הכנסה מתמקדים כעת בבעלי דירות אשר לא מדווחים על הכנסותיהם משכר דירה, סוגרים חשבון, 23/10/19

ענף הנדל"ן בראש המצעד

מתוך 283 החלטות, 114 היו של העוסקים בענף הנדל"ן. מתוך אלו 17 תיקים היו של העוסקים בתחום הבניין והקבלנות, אבל דווקא 49 (כמעט 20%) נולדו מעבירות של אי דיווח על הכנסות בגין שכר דירה. כך למשל, שיאנית סכום הכופר בקרב האזרחים הפרטיים תושבי ישראל, הייתה דווקא פנסיונרית חביבה, אשר שילמה 290,000 ש"ח כופר מס בגין העלמה של 2.9 מיליון ש"ח עבור הכנסות משכר דירה עליהם לא דיווחה בין השנים 2006-2014.

מרבית משלמי כופר אלו הסתבכו בעקבות מבצעי אכיפה של רשות המסים אשר כוונו לשוכרי הדירות, ואשר בחנו הצלבות של רישומי הדירות, יחד עם בדיקות המעידות על רמת מחיה שאינה תואמת את ההכנסה המוצהרת, כמו בעלות על מכוניות יוקרה ועוד.

חשוב לדעת כי כיום, לאור הלכת בירן (2018), השכרה של מעל 10 דירות מסווגת כהכנסה עסקית וממוסה בהתאם (מס היכול להגיע עד ל-50%). כאשר ההכנסה היא מהשכרה של 5-9 דירות, ההחלטה באשר לסיווגה נתונה לשיקול דעתה של רשות המסים. לפרטים המלאים והקריטריונים השונים, ולגבי גורלן של דירות מפוצלות, לחצו כאן.

למדריך מפורט בכל הקשור למיסוי דירות לטווח קצר, כמו AIRBNB, לחצו כאן.

מחזיקי חשבונות בנק בחו"ל

תחום אחר שבלט בקרב החלטות הכופר היה אי דיווח על חשבונות בנק בחו"ל או הכנסות אחרות מחוץ לישראל. שמונה החלטות כופר התקבלו בגין אי דיווח על חשבונות בנק בשוויץ, וגם כאן, מדובר היה במבצע אכיפה ממוקד של רשות המסים אל מול מחזיקי חשבונות בבנק UBS השוויצרי, במסגרת חילופי מידע בין המדינות על אזרחים המחזיקים חשבונות בנק מחוץ למדינה.

גם פרופסור מהאוניברסיטה העברית שילם 70,000 ש"ח כופר מס בגין אי דיווח על הכנסות מחו"ל, ושיאן הכופר בקרב תושבי החוץ שילם 570 אלף שקלים על העלמת הכנסות בהיקף של 3.8 מיליון ₪.

חשוב לדעת כי ישראל חתומה על כמה הסכמים ואמנות לחילופי מידע אל מול ארה"ב ומדינות באירופה. אמנת FATCA עם ארה"ב מחייבת את הבנקים הישראליים להעביר מידע לארה"ב אודות אזרחים אמריקאיים שיש להם חשבונות בנק בארץ, ובתמורה אלו מעבירים לישראל את המידע שברשותם על לקוחות ישראליים המסיטים כספים לשם. כמו כן, תקנות ה-CRS (Common Reporting Standard) מובילות להזרמת מידע על ישראלים המחזיקים חשבונות בנק באירופה (במדינות ה-OECD), אשר החלו לזרום כבר ביולי 2019.

בהתאם, הודיע לפני מספר ימים מנהל רשות המסים ערן יעקב, כי צפויים בשבועות הקרובים מעצרים רבים של ישראלים אשר מעלימים הכנסות ברחבי העולם, לאור המידע שהתקבל ממדינות שונות, כולל גם כאלו שכבר סגרו את חשבונותיהם בחו"ל, אך לא דיווחו עליהם לפני כן. הדברים נאמרו בפתיחת הכנס ה-50 של לשכת יועצי המס באילת, אז כבר החלה רשות המסים בגל מעצרים ראשון.

לחצו כאן לפרטים אודות חשבונות בנק בחו"ל – מה מותר ומה אסור?

הזדמנות אחרונה לגילוי מרצון

אם אינכם מדווחים על חשבונות בנק בחו"ל או הכנסות אחרות מחוץ לישראל, ואם יש לכם הכנסות לא מדווחות משכר דירה העוברות את תקרות הפטור, חבל להמתין לכתב אישום או להגשת בקשות לכופר.

כופר המס, שהינו תשלום נוסף לחוב המאפשר לכם לסיים את ההליך הפלילי ('לרכוש' חסינות) הינו רלוונטי רק לאחר שהחלה חקירה פלילית בעניינכם, ובכל מקרה – הוא לא תמיד מתקבל.

לכן, אם לא ידוע לכם על חשדות נגדכם הפתרון המיטבי הוא כי תפעלו במהירות להגשת בקשה לגילוי מרצון. גילוי מרצון מאפשר להתוודות על העבירות ולשלם את החוב ללא הליך פלילי. זהו הפתרון היעיל ביותר לסגירת הליך פלילי, רק שהבעיה היא שהוא מסתיים בעוד פחות מ-5 שבועות, ולדברי רשות המסים – הוא לא יחודש עוד.

כבר היו בקשות לגילוי מרצון שהוגשו בזמן כה קצר, אך מדובר באיסוף של מידע רב ולכן מומלץ כי תפעלו באופן מידי.

*ראוי לציין כי הליך גילוי מרצון הסתיים בסוף שנת 2019 ולא ברור האם ישובלעדכונים לחצו כאן. בכל מקרה ניתן להגיש בקשות לגילוי בהליכים חלופיים עליהם ניתן לקרוא במאמר כאן.

למאמר מפורט על תשלום כופר בעבירות מס לחצו כאן.

משרד עו"ד זרקו זמיר הוא משרד מומחה למסים, בעל התמחות ייחודית בליווי והגשה מוצלחת של בקשות לגילוי מרצון ובקשות לכופר מס.

לקוחות ממליצים
ברצוני להביע את הערכתי הרבה על אופן הטיפול המקצועי והיצירתי לו זכיתי בחסותך האדיבה. תודה כנה מעומק ליבי על הליווי האישי, על המסירות העצומה, על האכפתיות, על הסבלנות לאורך תקופה ארוכה ומטלטלת ומעל הכל על היותך אדם נפלא. פעלת כעצת קוהלת "שַׁלַּח לַחְמְךָ עַל פְּנֵי הַמָּיִם, כִּי בְרֹב הַיָּמִים תִּמְצָאֶנּוּ" - יישר כח!
בר ירון
עו"ד זרקו זמיר, (אולי) בתקדים משפטי, הגישה ערעור לביהמ"ש המחוזי, על משפט שנגמר והסתיים לפני יותר מחמש שנים, והערעור נתקבל. עו"ד זרקו זמיר הינה בעלת מקצוע, מדריכה, מלווה, ותמיד משקיעה בלהסביר בשפה להדיוטות, והכל באופן מרגיע ומשרה בטחון, בתוך סיטואציה בה חרב המאסר מרחפת מעל צווארי. משרד עו"ד זרקו זמיר ממשיך לייצג אותי בתיק מס הכנסה המתנהל בימים אלו, ועל כל זה אני מאד מודה לה.
גולדשטיין גיל
ברצוני להודות לך על הטיפול המקצועי והלויאלי והשירות המסור, וחסר הפשרות שהענקת לי ועזרת לי להתמודד בגובה העיניים מול הרשויות, ולהצליח להוכיח שגם לאזרח הקטן יש סיכוי מול "האח הגדול".
טבצ'ניק אילן
אני מבקש להביע את תודתי והערכתי הכנה בגין הטיפול בתביעה אל מול רשות המיסים. היושר המקצועי, האמינות, המקצועיות והשירות ראויים לשבח. אמליץ על שירותייך לכל מכריי.
ג'רבי משה
בהיותי במצב נואש מרשויות המס אשר החלו להתל בי בהאשמות חסרות בסיס, עורכת הדין קרן זרקו זמיר הייתה בשבילי קרן האור היחידה להוציאני ממצבי הנפשי והמשפטי באותה תקופה. קשה לתאר במילים את אשר עמלה והפגינה ידע רב, והפכה ההחלטות, צמצמה נזקי עורכי דין שייצגו אותי בעבר, נלחמה כלביאה השומרת על גוריה בבית המשפט השלום ולא ויתרה ונלחמה עד אשר הגענו למחוזי שם התמלאתי גאווה על כך שעורכת הדין קרן זרקו זמיר מייצגת אותי בתיק ועורכי הדין שנכחו שם נדהמו מכישוריה המשפטיים , וכן הרכב של שלושה שופטים אשר דנו בערעור ונדהמו מכישוריה של עורכת דין אשר לא הייתה מביישת פרקליטת מדינה מהבכירות ביותר בארץ!
אבי עזרא
מרגע שנפגשנו נתת לי הרגשה מדהימה והחשש הכבד והלחץ החלו להתפוגג.  קיבלת אותי עם חיוך כובש , מהר מאוד הבנתי כי את מקצועית מאוד ואני נמצא בידיים טובות. מיד נכנסת לפעולה ונתת לי נחיות מפורטות איך לפעול כדי למזער את הנזק/התוצאה/ גזר הדין למינימום האפשרי וזה משתמע מהניסיון הרב שצברת. עם ים של סובלנות ועם נכונות שלך להיפגש ולדבר עם כל גורם כזה או אחר , פקידי שומה , תובעים , רואה חשבון רק כדי לקדם ולמזער ככל שניתן את כתב האישום הלא קל שהוגש כנגדי על ידי מס הכנסה. גוננת עליי בבית המשפט בצורה מקצועית ומכובדת והתוצאה מדברת בעד עצמה. את היית לי קרן אור בכל האפלה שהייתה לי ואכן אותה קרן הצדיקה את האמון שנתתי בה מלכתחילה.
אוריאל
קרן מעולם לא שפטה אותי ולא ביקרה אותי על מצבי שהיה לא קל, והיא נלחמה בעבורי כאילו היא נלחמת בעבורה באופן אישי. מעולם לא עמדתי אל מול עורך דין שמתייחס אל הלקוחות שלו כמו בני משפחה. הרגשתי שאני נמצא בידיים הכי בטוחות בעולם ושהיא תעשה מעל ומעבר לכול הנדרש על מנת להביא אותי למצב בו ישרתי את ההדורים עם השלטונות (שלטונות המס) ועכשיו אני יכול ללכת לישון בשקט מכיוון שהעניין סודר לשביעות רצונם של כל הצדדים. אם מישהו מעוניין בעורכת דין ישרה, הגונה, אנושית, מקצועית ויודעת את עבודתה, הרי מצא הוא את מבוקשו. אין מילים שיכולות לתאר את עבודתה של קרן. היכרותי עימך לא רק הובילה לשינוי בהתנהלותי אל מול שלטונות המס, אלא שינוי ביכולת שלי להתמודד עם מצבים שאינם קלים במציאות החיים מכיוון שאני יודע שאפשר וגם ראוי לנצח.
הר-אל שפירא

לכל ההמלצות

© 2020 כל הזכויות שמורות למשרד עורכי דין זרקו זמיר

התקשרו אלינוטלפון שלחו לנו הודעה בוואטסאפוואטסאפ שלחו לנו הודעה במיילצור קשר