fbpx
קטגוריות: מיסוי אזרחי, מקרקעין וחברות

הקמת חברותOffshore  היא פרקטיקה ידועה אצל מי שמבקש לחסוך בתשלומי מס, אך לעתים היא עלולה להוביל לעבירות פליליות – כשבעלי החברה לא מדווחים על הכנסותיהם מהחברה כנדרש. הליך גילוי מרצון עשוי לפתור את הבעיה למי שחושש למצוא את עצמו בעין הסערה.

מקלטי מס וחברות Offshore עלו לכותרות, לאחר שהתברר כי מנהיגים ואנשים עשירים מרחבי העולם, חשודים כי עשו בהם שימוש כדי להעלים הכנסות בהיקפים עצומים.

הכל התחיל בהדלפת ענק של מסמכים השייכים לחברה מפנמה, Mossack Fonseca שמה, שמאז 1973 עוסקת בהקמת חברות פטורות ממס עבור לקוחותיה – ובהם מיליארדרים רוסים המקושרים לוולדימיר פוטין, אביו המנוח של ראש ממשלת בריטניה דיוויד קמרון, הכדורגלן הנודע ליאו מסי ואחרים. עד היום הקימה החברה יותר מ-200 אלף חברות מסוג זה.

בקרב הציבור, מקלטי מס מתקשרים אוטומטית עם עבירות מס שונות, כמו הלבנת כספים והעלמות מס. ואולם, הקמת חברות חוץ, הידועות גם כחברות Offshore, היא פעולה לגיטימית לחלוטין. חברת חוץ היא חברה הרשומה במדינה אחרת מזו שבה מתגוררים בעלי החברה, וזהו מצב תקין כל עוד ניהול החברה מתבצע מחוץ למדינה שבה היא רשומה.

רושמים חברה מעבר לים – כדי לשלם פחות מס

מדוע בעלי חברות בוחרים לרשום אותן מחוץ למדינת המגורים שלהן? לרוב, הדבר נובע מרצון לחסוך בתשלומי מסים, או להימנע מהם כליל. מדינות פופולריות לרישום חברות חוץ כוללות, בין היתר, את קפריסין, הונג קונג ומלטה – שבהן מס החברות נמוך יחסית לשאר העולם.

יעד מועדף אחר לחברות Offshore הן מדינות הידועות כמקלטי מס, מאחר שאין בהן כלל מס חברות, ושיטת רישום החברות בהן שומרת על הדיסקרטיות של בעלי השליטה והמנהלים. כך, הן אטרקטיביות עבור בעלי חברות – אף שהכלכלה שלהן חלשה יחסית. מדינות אלו כוללות, למשל, את איי הבהאמה, איי סיישל, פנמה ועוד.

מתי שימוש במקלט המס הופך לעבירה על החוק?

רישום חברת Offshore אינו עבירה פלילית בישראל – כל עוד בעלי החברה מקפידים להצהיר בפני הרשויות בישראל על האחזקה שלהם בחברה, וכן על ההכנסות שלהם ממנה. במקרה שהם אינם עושים זאת, מדובר בעבירה פלילית – שעלולה לגרור חקירה של רשות המסים.

בכל העולם, רשויות המסים לומדות כעת לעומק את המסמכים שהודלפו מהחברה הפנמית, ומחפשות שם את התושבים המקומיים שלהן – כדי לבדוק אם אכן דיווחו כחוק על אחזקת חברות במקלטי מס ועל ההכנסות מהן. רשות המסים בישראל אינה יוצאת מכלל זה.

אפשר להקדים תרופה למכה של רשות המסים

מי שמחזיק בחברת חוץ, לא דיווח עליה כנדרש עד היום וחושש שכעת הוא עלול להיחשף – יכול לפנות להליך הגילוי מרצון שמציעה רשות המסים. למשך פרק זמן מוגבל שאמור להסתיים בסוף חודש יוני 2016, ההליך מאפשר דיווח יזום ואנונימי של הנישום על גובה ההכנסות שהועלמו עד כה, כשבהמשך הרשות מודיעה למדווח כמה כסף עליו לשלם. לאחר מכן ההחלטה היא שלו: לשלם את המס הנדרש – או לוותר על גילוי מרצון, תוך שמירה על אנונימיות.

אם מדובר בסכומים קטנים יחסית, שאינם עולים על 2 מיליון שקלים, ניתן לבחור בהליך מקוצר של גילוי מרצון, ולקבל תוך שבועיים את גובה השומה שדורשת רשות המסים. בשתי האפשרויות – גילוי אנונימי והליך מקוצר – מי שישלם את המס במלואו יזכה לחסינות מפני חקירה והליך פלילי, גם אם העלים הכנסות בסכומים גבוהים מחברת חוץ.

משרד עו"ד זרקו זמיר מתמחה בתחום המסים ומייצג חשודים ונאשמים בעבירות מס הכנסה ומע"מ, הלבנת הון, עבירות כלכליות וצווארון לבן. בנוסף, המשרד מטפל בהגשת בקשות כופר לרשות המסים וליווי הליכי גילוי מרצון.

לקוחות ממליצים
ברצוני להביע את הערכתי הרבה על אופן הטיפול המקצועי והיצירתי לו זכיתי בחסותך האדיבה. תודה כנה מעומק ליבי על הליווי האישי, על המסירות העצומה, על האכפתיות, על הסבלנות לאורך תקופה ארוכה ומטלטלת ומעל הכל על היותך אדם נפלא. פעלת כעצת קוהלת "שַׁלַּח לַחְמְךָ עַל פְּנֵי הַמָּיִם, כִּי בְרֹב הַיָּמִים תִּמְצָאֶנּוּ" - יישר כח!
בר ירון
עו"ד זרקו זמיר, (אולי) בתקדים משפטי, הגישה ערעור לביהמ"ש המחוזי, על משפט שנגמר והסתיים לפני יותר מחמש שנים, והערעור נתקבל. עו"ד זרקו זמיר הינה בעלת מקצוע, מדריכה, מלווה, ותמיד משקיעה בלהסביר בשפה להדיוטות, והכל באופן מרגיע ומשרה בטחון, בתוך סיטואציה בה חרב המאסר מרחפת מעל צווארי. משרד עו"ד זרקו זמיר ממשיך לייצג אותי בתיק מס הכנסה המתנהל בימים אלו, ועל כל זה אני מאד מודה לה.
גולדשטיין גיל
ברצוני להודות לך על הטיפול המקצועי והלויאלי והשירות המסור, וחסר הפשרות שהענקת לי ועזרת לי להתמודד בגובה העיניים מול הרשויות, ולהצליח להוכיח שגם לאזרח הקטן יש סיכוי מול "האח הגדול".
טבצ'ניק אילן
אני מבקש להביע את תודתי והערכתי הכנה בגין הטיפול בתביעה אל מול רשות המיסים. היושר המקצועי, האמינות, המקצועיות והשירות ראויים לשבח. אמליץ על שירותייך לכל מכריי.
ג'רבי משה
בהיותי במצב נואש מרשויות המס אשר החלו להתל בי בהאשמות חסרות בסיס, עורכת הדין קרן זרקו זמיר הייתה בשבילי קרן האור היחידה להוציאני ממצבי הנפשי והמשפטי באותה תקופה. קשה לתאר במילים את אשר עמלה והפגינה ידע רב, והפכה ההחלטות, צמצמה נזקי עורכי דין שייצגו אותי בעבר, נלחמה כלביאה השומרת על גוריה בבית המשפט השלום ולא ויתרה ונלחמה עד אשר הגענו למחוזי שם התמלאתי גאווה על כך שעורכת הדין קרן זרקו זמיר מייצגת אותי בתיק ועורכי הדין שנכחו שם נדהמו מכישוריה המשפטיים , וכן הרכב של שלושה שופטים אשר דנו בערעור ונדהמו מכישוריה של עורכת דין אשר לא הייתה מביישת פרקליטת מדינה מהבכירות ביותר בארץ!
אבי עזרא
מרגע שנפגשנו נתת לי הרגשה מדהימה והחשש הכבד והלחץ החלו להתפוגג.  קיבלת אותי עם חיוך כובש , מהר מאוד הבנתי כי את מקצועית מאוד ואני נמצא בידיים טובות. מיד נכנסת לפעולה ונתת לי נחיות מפורטות איך לפעול כדי למזער את הנזק/התוצאה/ גזר הדין למינימום האפשרי וזה משתמע מהניסיון הרב שצברת. עם ים של סובלנות ועם נכונות שלך להיפגש ולדבר עם כל גורם כזה או אחר , פקידי שומה , תובעים , רואה חשבון רק כדי לקדם ולמזער ככל שניתן את כתב האישום הלא קל שהוגש כנגדי על ידי מס הכנסה. גוננת עליי בבית המשפט בצורה מקצועית ומכובדת והתוצאה מדברת בעד עצמה. את היית לי קרן אור בכל האפלה שהייתה לי ואכן אותה קרן הצדיקה את האמון שנתתי בה מלכתחילה.
אוריאל
קרן מעולם לא שפטה אותי ולא ביקרה אותי על מצבי שהיה לא קל, והיא נלחמה בעבורי כאילו היא נלחמת בעבורה באופן אישי. מעולם לא עמדתי אל מול עורך דין שמתייחס אל הלקוחות שלו כמו בני משפחה. הרגשתי שאני נמצא בידיים הכי בטוחות בעולם ושהיא תעשה מעל ומעבר לכול הנדרש על מנת להביא אותי למצב בו ישרתי את ההדורים עם השלטונות (שלטונות המס) ועכשיו אני יכול ללכת לישון בשקט מכיוון שהעניין סודר לשביעות רצונם של כל הצדדים. אם מישהו מעוניין בעורכת דין ישרה, הגונה, אנושית, מקצועית ויודעת את עבודתה, הרי מצא הוא את מבוקשו. אין מילים שיכולות לתאר את עבודתה של קרן. היכרותי עימך לא רק הובילה לשינוי בהתנהלותי אל מול שלטונות המס, אלא שינוי ביכולת שלי להתמודד עם מצבים שאינם קלים במציאות החיים מכיוון שאני יודע שאפשר וגם ראוי לנצח.
הר-אל שפירא

לכל ההמלצות

© 2020 כל הזכויות שמורות למשרד עורכי דין זרקו זמיר

התקשרו אלינוטלפון שלחו לנו הודעה בוואטסאפוואטסאפ שלחו לנו הודעה במיילצור קשר