fbpx
קטגוריות: מידע בנושא עבירות מע"מ, סיפורי הצלחה

זהו סיפורו של ה', שאמנם הגיע להסדר כינוס נכסים, אבל חשב בטעות שהוא פטור מתשלום מע"מ – ועמד בפני הגשת כתב אישום

הגישו דוח מע"מ גם אם אתם לא יכולים לשלם אותו כרגע! ערוץ 13, פרקליטים עד הבית, 6/10/18

 

מי שנקלע למצב כלכלי קשה ופותח בהליך פשיטת רגל, עשוי לחשוב שעם קבלת האישור לבקשה, כל שעליו לעשות הוא לדאוג להחזר החודשי שקבע כונס הנכסים הרשמי (הכנ"ר). ואולם, לא תמיד זה המקרה – כפי שגילה על בשרו ה', מורה למוסיקה ואב לילדה קטנה, שעמד בפני סכנה של הגשת כתב אישום נגדו.

הכל התחיל לפני כ-20 שנה, אז פתח ה' יחד עם שותף בית קפה. לשניים היו תקוות גדולות, ואולם החלומות התנפצו, הם הסתבכו כלכלית, וה' נאלץ לבקש הכרה כפושט רגל. הכנ"ר אישר את הבקשה, ושלא כמקובל, אף אישר לה' לעבוד באופן עצמאי כמורה למוסיקה, על מנת שיוכל להמשיך ולהחזיר את חובו לנושים.

השלב הראשון – תוכנית פעולה

שמח וטוב לב, ה' השקיע את מרצו בטיפול בילדתו הקטנה ובהוראה. אלא שהוא שכח דבר חשוב אחד: שבתור עצמאי, עליו להגיש דו"חות למע"מ, וגם לשלם את הסכומים המתאימים מתוך התשלומים שקיבל עבור עבודתו. כך הצטבר החוב שלו במע"מ לסך של יותר מ-70 אלף שקל, עבור שלוש שנים. משכך, עמד ה' בפני הגשת כתב אישום, בתביעה לשלם גם ריביות, הצמדות וקנסות על החוב.

כשה' המודאג הגיע למשרדנו, הכנו יחד תוכנית פעולה בת מספר שלבים, כדי להסיר את סכנת הגשת כתב האישום נגדו, לבטל את הריביות והקנסות שהוא נדרש לשלם על חובו, ולאפשר לו להמשיך בהליך פשיטת הרגל כסדרו. ראשית כל, פנינו למע"מ בבקשה לפתוח מחדש את תיקו של ה' – זאת, מאחר שכאשר אדם מוכרז פושט רגל, תיק המע"מ שלו נסגר באופן אוטומטי.

החוב קוצץ מ-71 אלף שקל ל-30 אלף שקל בלבד

בפנייתנו למשרדי המע"מ הזכרנו את הנסיבות של ה', את הסתבכותו הכלכלית, את העובדה שהוא אב גרוש המשלם מדי חודש מזונות של כ-1,800 שקל עבור בתו, וכן את חובותיו הגבוהים המסתכמים ב-900 אלף שקל, ובגינם הוא מעביר מדי חודש 500 שקל לקופת הכינוס.

בפנייתנו ביקשנו לפתוח את תיק המע"מ מחדש על מנת שנוכל להסדיר את החוב ועל מנת שה' יוכל להגיש דוחות תקופתיים למע"מ באופן עקבי ומסודר.

בצעד הבא, לאחר שבמע"מ הסכימו לפתוח מחדש את התיק של ה', פנינו אליהם בבקשה נוספת- שיאפשרו לה' להגיש את הדו"חות שהחסיר ולשלם את חובו בלי ריבית, קנס והצמדה. באמצעות משא ומתן עם נציגי המע"מ, הצליח משרדנו להוריד משמעותית את סכום החוב, מ-71 אלף שקל ל-30 אלף שקל בלבד.

החוב שולם, וה' המשיך בהליך פשיטת הרגל

כעת המשכנו לשלב הבא בתוכנית – פנייה לבית המשפט המחוזי שבו התנהל הליך פשיטת הרגל של ה', בבקשה לאפשר לאמו לשלם עבורו את החוב למע"מ. הבקשה היתה חיונית, שכן אילולא קיבלנו את אישור בית המשפט למהלך, תשלום החוב למע"מ היה נחשב כהעדפת נושים – האסורה על פי פקודת פשיטת הרגל. בנוסף, ביקשנו מבית המשפט לאפשר לרשות המסים למשוך את תביעת החוב שהגישה נגד ה', כדי שלא יהיה בסכנה של הגשת כתב אישום.

בפנייתנו לבית המשפט הסברנו כיצד נקלע ה' למצב כלכלי קשה, וכיצד הצלחנו לצמצם את חובו למע"מ. בנוסף, ציינו כי תשלום החוב למע"מ לא יהיה בגדר העדפת נושים – שכן נושיו של ה' ייצאו נשכרים מכך שכעת הוא יכול להמשיך לעבוד ולהעביר את התשלומים לקופת הכינוס, בעוד שבמקרה של הגשת כתב אישום נגדו, הוא היה עלול לאבד את עבודתו, וכן בשל העובדה כי החוב למע"מ הינו חוב בדין קדימה שהיה משולם ע"ח הנושים. הכנ"ר נתן הסכמתו, ובית המשפט קיבל את פנייתנו, אישר לרשות המסים למשוך את התביעה, וכן איפשר לאמו של ה' לשלם את חובו במע"מ. סוף טוב, הכל טוב.

משרד עו"ד זרקו זמיר הוא משרד מומחה לעבירות מס הכנסה, מע"מ, עבירות כלכליות. צווארון לבן והלבנת הון, ומומחה בייצוג נאשמים בעבירות של אי הגשת דו"חות לרשות המסים.

לקוחות ממליצים
ברצוני להביע את הערכתי הרבה על אופן הטיפול המקצועי והיצירתי לו זכיתי בחסותך האדיבה. תודה כנה מעומק ליבי על הליווי האישי, על המסירות העצומה, על האכפתיות, על הסבלנות לאורך תקופה ארוכה ומטלטלת ומעל הכל על היותך אדם נפלא. פעלת כעצת קוהלת "שַׁלַּח לַחְמְךָ עַל פְּנֵי הַמָּיִם, כִּי בְרֹב הַיָּמִים תִּמְצָאֶנּוּ" - יישר כח!
בר ירון
עו"ד זרקו זמיר, (אולי) בתקדים משפטי, הגישה ערעור לביהמ"ש המחוזי, על משפט שנגמר והסתיים לפני יותר מחמש שנים, והערעור נתקבל. עו"ד זרקו זמיר הינה בעלת מקצוע, מדריכה, מלווה, ותמיד משקיעה בלהסביר בשפה להדיוטות, והכל באופן מרגיע ומשרה בטחון, בתוך סיטואציה בה חרב המאסר מרחפת מעל צווארי. משרד עו"ד זרקו זמיר ממשיך לייצג אותי בתיק מס הכנסה המתנהל בימים אלו, ועל כל זה אני מאד מודה לה.
גולדשטיין גיל
ברצוני להודות לך על הטיפול המקצועי והלויאלי והשירות המסור, וחסר הפשרות שהענקת לי ועזרת לי להתמודד בגובה העיניים מול הרשויות, ולהצליח להוכיח שגם לאזרח הקטן יש סיכוי מול "האח הגדול".
טבצ'ניק אילן
אני מבקש להביע את תודתי והערכתי הכנה בגין הטיפול בתביעה אל מול רשות המיסים. היושר המקצועי, האמינות, המקצועיות והשירות ראויים לשבח. אמליץ על שירותייך לכל מכריי.
ג'רבי משה
בהיותי במצב נואש מרשויות המס אשר החלו להתל בי בהאשמות חסרות בסיס, עורכת הדין קרן זרקו זמיר הייתה בשבילי קרן האור היחידה להוציאני ממצבי הנפשי והמשפטי באותה תקופה. קשה לתאר במילים את אשר עמלה והפגינה ידע רב, והפכה ההחלטות, צמצמה נזקי עורכי דין שייצגו אותי בעבר, נלחמה כלביאה השומרת על גוריה בבית המשפט השלום ולא ויתרה ונלחמה עד אשר הגענו למחוזי שם התמלאתי גאווה על כך שעורכת הדין קרן זרקו זמיר מייצגת אותי בתיק ועורכי הדין שנכחו שם נדהמו מכישוריה המשפטיים , וכן הרכב של שלושה שופטים אשר דנו בערעור ונדהמו מכישוריה של עורכת דין אשר לא הייתה מביישת פרקליטת מדינה מהבכירות ביותר בארץ!
אבי עזרא
מרגע שנפגשנו נתת לי הרגשה מדהימה והחשש הכבד והלחץ החלו להתפוגג.  קיבלת אותי עם חיוך כובש , מהר מאוד הבנתי כי את מקצועית מאוד ואני נמצא בידיים טובות. מיד נכנסת לפעולה ונתת לי נחיות מפורטות איך לפעול כדי למזער את הנזק/התוצאה/ גזר הדין למינימום האפשרי וזה משתמע מהניסיון הרב שצברת. עם ים של סובלנות ועם נכונות שלך להיפגש ולדבר עם כל גורם כזה או אחר , פקידי שומה , תובעים , רואה חשבון רק כדי לקדם ולמזער ככל שניתן את כתב האישום הלא קל שהוגש כנגדי על ידי מס הכנסה. גוננת עליי בבית המשפט בצורה מקצועית ומכובדת והתוצאה מדברת בעד עצמה. את היית לי קרן אור בכל האפלה שהייתה לי ואכן אותה קרן הצדיקה את האמון שנתתי בה מלכתחילה.
אוריאל
קרן מעולם לא שפטה אותי ולא ביקרה אותי על מצבי שהיה לא קל, והיא נלחמה בעבורי כאילו היא נלחמת בעבורה באופן אישי. מעולם לא עמדתי אל מול עורך דין שמתייחס אל הלקוחות שלו כמו בני משפחה. הרגשתי שאני נמצא בידיים הכי בטוחות בעולם ושהיא תעשה מעל ומעבר לכול הנדרש על מנת להביא אותי למצב בו ישרתי את ההדורים עם השלטונות (שלטונות המס) ועכשיו אני יכול ללכת לישון בשקט מכיוון שהעניין סודר לשביעות רצונם של כל הצדדים. אם מישהו מעוניין בעורכת דין ישרה, הגונה, אנושית, מקצועית ויודעת את עבודתה, הרי מצא הוא את מבוקשו. אין מילים שיכולות לתאר את עבודתה של קרן. היכרותי עימך לא רק הובילה לשינוי בהתנהלותי אל מול שלטונות המס, אלא שינוי ביכולת שלי להתמודד עם מצבים שאינם קלים במציאות החיים מכיוון שאני יודע שאפשר וגם ראוי לנצח.
הר-אל שפירא

לכל ההמלצות

© 2020 כל הזכויות שמורות למשרד עורכי דין זרקו זמיר

התקשרו אלינוטלפון שלחו לנו הודעה בוואטסאפוואטסאפ שלחו לנו הודעה במיילצור קשר