fbpx
קטגוריות: תשלום כופר

כחלק מהסכם דו-צדדי להחלפת מידע על חשבונות בנק של אזרחיהן, ישראל וארה"ב העבירו באחרונה זו לזו מידע בנושא. כעת רשות המסים הישראלית בוחנת את המידע שקיבלה – ובודקת מי לא דיווח לה כנדרש.

עו"ד זרקו זמיר על האמנה הבינלאומית לחילופי מידע פיננסי. תוכנית סוגרים חשבון (הוט 3), 26/2/19

לעשרות אלפי ישראלים יש בימים אלה סיבה טובה לא לישון בלילה. רשות המסים קיבלה מארה"ב מידע על יותר מ-35 אלף חשבונות בנק של ישראלים המנוהלים בבנקים ובגופים פיננסיים אחרים בארה"ב – וכעת היא משווה מידע זה עם דיווחיהם של בעלי החשבונות לרשויות המס. במקרה שיימצא כי הדיווח לא היה שלם – בעל החשבון הזר עלול לעמוד בפני חקירה של רשות המסים, ואולי גם הליך פלילי.

הכל התחיל בעקבות החתימה של ישראל וארה"ב על הסכם ה-FATCA – – (Foreign Accounts Tax Compliance Act ) – המיועד להגביר את אכיפת חוקי המס על כספים המועברים בין מדינות שונות, ולשפר את יכולת המעקב אחריהם. כחלק מההסכם, בחודשים האחרונים העבירה ישראל לארה"ב מידע על חשבונות של אזרחים אמריקאיים המתנהלים בבנקים בישראל, וכעת כאמור, השיבה ארה"ב במידע משלה לרשויות הישראליות.

חובה לדווח לרשות על כל הכנסה

החזקת חשבון בנק בחו"ל אינה מנוגדת לחוק, ואולם, ישראלי המחזיק חשבון כזה חייב לדווח עליו לרשות המסים, ולפרט את כל ההכנסות שהוא מקבל מחשבון זה – כולל דיווידנד, ריבית ורווחי הון. במידה שאזרח ישראלי מחזיק חשבון בארה"ב ולא דיווח עליו, או לא דיווח על כלל ההכנסות ממנו, סביר להניח שרשות המסים בוחנת כעת את המידע החדש שקיבלה עליו, ומשווה אותו לדיווחים של אותו אזרח.

במהלך השנים האחרונות – עד סוף 2019 – אפשרה רשות המסים לישראלים שעברו עבירות מס שונות, ובהן אי דיווח מלא על חשבונות בחו"ל וכן אי דיווח על הכנסות נוספות, לבצע הליך גילוי מרצון. בהליך זה יכול היה העבריין "להתוודות" על הסכומים שהעלים, ולשלם את הסכום שדרשה ממנו הרשות. כך, הוא נמנע מפתיחת חקירה נגדו, שעלולה להגיע להגשת כתב אישום ואף לעונש מאסר או קנס כבד.

הליך כופר יכול להציל אתכם מאישום פלילי

המבצע לגילוי מרצון הסתיים, כאמור, בסוף 2019. ואולם, מי שרשות המסים פתחה נגדו חקירה בעקבות מידע שהגיע אליה, על העלמת מס ואי דיווח על הכנסות, יכול לפנות להליך אחר שימנע את המשך החקירה הפלילית וכן הגשת כתב אישום וענישה חמורה. זהו הליך הכופר, שהשימוש בו מקובל במקרים של עבירות מס. בהליך זה, פונה החייב לוועדת כופר מיוחדת בבקשה להמיר את ההליך הפלילי נגדו בתשלום כופר, הכולל את המס שלא שילם וכן קנס.

ועדת הכופר בוחנת מידע רב על הנאשם, כמו מצבו האישי, מצבם של בני משפחתו, הכנסתו לאורך השנים, יכולתו הכספית ועוד. כמו כן בודקת הוועדה מה הביא את הנאשם לבצע את העבירה, את רמת המודעות שלו לכך שעבר על החוק, היקפי העבירות, משך התקופה בה בוצעו העבירות ועוד. אנשי המקצוע המייצגים את הנאשם בפני הוועדה יכולים גם להעלות טיעונים מקלים, כמו מצב בריאותי או יכולת השתכרות נמוכה, העשויים להוריד את גובה הכופר.

על הכוונת: חשבונות בנק באירופה

כדאי לדעת שהמידע שהועבר בימים האחרונים מארה"ב לישראל אינו סוף פסוק. כחלק מהחרפת המאבק הגלובלי בהעלמת הון ובהעברתו בין מדינות שונות, שיתוף הפעולה בין ישראל לארה"ב בנושא צפוי להימשך. בנוסף, צפויה ישראל לקבל מידע על חשבונות בנק של אזרחיה במדינות נוספות, בהתאם להסכם ה-CRS של ארגון OECD. לפי רשות המסים, במהלך 2018 היא אמורה להחליף מידע עם מדינות אלה על חשבונות בנק של אזרחיהן.

משרד עו"ד זרקו זמיר הוא משרד עורכי דין מוביל בתחום המסים, המומחה בעבירות מס הכנסה ומע"מ, הלבנת הון ועבירות כלכליות/צווארון לבןומעניק יעוץ משפטי משלב החקירה ועד לניהול תיקים וייצוג שוטף מול הרשות להלבנת הון, רשות המסים ובתי המשפט.

לקוחות ממליצים
ברצוני להביע את הערכתי הרבה על אופן הטיפול המקצועי והיצירתי לו זכיתי בחסותך האדיבה. תודה כנה מעומק ליבי על הליווי האישי, על המסירות העצומה, על האכפתיות, על הסבלנות לאורך תקופה ארוכה ומטלטלת ומעל הכל על היותך אדם נפלא. פעלת כעצת קוהלת "שַׁלַּח לַחְמְךָ עַל פְּנֵי הַמָּיִם, כִּי בְרֹב הַיָּמִים תִּמְצָאֶנּוּ" - יישר כח!
בר ירון
עו"ד זרקו זמיר, (אולי) בתקדים משפטי, הגישה ערעור לביהמ"ש המחוזי, על משפט שנגמר והסתיים לפני יותר מחמש שנים, והערעור נתקבל. עו"ד זרקו זמיר הינה בעלת מקצוע, מדריכה, מלווה, ותמיד משקיעה בלהסביר בשפה להדיוטות, והכל באופן מרגיע ומשרה בטחון, בתוך סיטואציה בה חרב המאסר מרחפת מעל צווארי. משרד עו"ד זרקו זמיר ממשיך לייצג אותי בתיק מס הכנסה המתנהל בימים אלו, ועל כל זה אני מאד מודה לה.
גולדשטיין גיל
ברצוני להודות לך על הטיפול המקצועי והלויאלי והשירות המסור, וחסר הפשרות שהענקת לי ועזרת לי להתמודד בגובה העיניים מול הרשויות, ולהצליח להוכיח שגם לאזרח הקטן יש סיכוי מול "האח הגדול".
טבצ'ניק אילן
אני מבקש להביע את תודתי והערכתי הכנה בגין הטיפול בתביעה אל מול רשות המיסים. היושר המקצועי, האמינות, המקצועיות והשירות ראויים לשבח. אמליץ על שירותייך לכל מכריי.
ג'רבי משה
בהיותי במצב נואש מרשויות המס אשר החלו להתל בי בהאשמות חסרות בסיס, עורכת הדין קרן זרקו זמיר הייתה בשבילי קרן האור היחידה להוציאני ממצבי הנפשי והמשפטי באותה תקופה. קשה לתאר במילים את אשר עמלה והפגינה ידע רב, והפכה ההחלטות, צמצמה נזקי עורכי דין שייצגו אותי בעבר, נלחמה כלביאה השומרת על גוריה בבית המשפט השלום ולא ויתרה ונלחמה עד אשר הגענו למחוזי שם התמלאתי גאווה על כך שעורכת הדין קרן זרקו זמיר מייצגת אותי בתיק ועורכי הדין שנכחו שם נדהמו מכישוריה המשפטיים , וכן הרכב של שלושה שופטים אשר דנו בערעור ונדהמו מכישוריה של עורכת דין אשר לא הייתה מביישת פרקליטת מדינה מהבכירות ביותר בארץ!
אבי עזרא
מרגע שנפגשנו נתת לי הרגשה מדהימה והחשש הכבד והלחץ החלו להתפוגג.  קיבלת אותי עם חיוך כובש , מהר מאוד הבנתי כי את מקצועית מאוד ואני נמצא בידיים טובות. מיד נכנסת לפעולה ונתת לי נחיות מפורטות איך לפעול כדי למזער את הנזק/התוצאה/ גזר הדין למינימום האפשרי וזה משתמע מהניסיון הרב שצברת. עם ים של סובלנות ועם נכונות שלך להיפגש ולדבר עם כל גורם כזה או אחר , פקידי שומה , תובעים , רואה חשבון רק כדי לקדם ולמזער ככל שניתן את כתב האישום הלא קל שהוגש כנגדי על ידי מס הכנסה. גוננת עליי בבית המשפט בצורה מקצועית ומכובדת והתוצאה מדברת בעד עצמה. את היית לי קרן אור בכל האפלה שהייתה לי ואכן אותה קרן הצדיקה את האמון שנתתי בה מלכתחילה.
אוריאל
קרן מעולם לא שפטה אותי ולא ביקרה אותי על מצבי שהיה לא קל, והיא נלחמה בעבורי כאילו היא נלחמת בעבורה באופן אישי. מעולם לא עמדתי אל מול עורך דין שמתייחס אל הלקוחות שלו כמו בני משפחה. הרגשתי שאני נמצא בידיים הכי בטוחות בעולם ושהיא תעשה מעל ומעבר לכול הנדרש על מנת להביא אותי למצב בו ישרתי את ההדורים עם השלטונות (שלטונות המס) ועכשיו אני יכול ללכת לישון בשקט מכיוון שהעניין סודר לשביעות רצונם של כל הצדדים. אם מישהו מעוניין בעורכת דין ישרה, הגונה, אנושית, מקצועית ויודעת את עבודתה, הרי מצא הוא את מבוקשו. אין מילים שיכולות לתאר את עבודתה של קרן. היכרותי עימך לא רק הובילה לשינוי בהתנהלותי אל מול שלטונות המס, אלא שינוי ביכולת שלי להתמודד עם מצבים שאינם קלים במציאות החיים מכיוון שאני יודע שאפשר וגם ראוי לנצח.
הר-אל שפירא

לכל ההמלצות

© 2020 כל הזכויות שמורות למשרד עורכי דין זרקו זמיר

התקשרו אלינוטלפון שלחו לנו הודעה בוואטסאפוואטסאפ שלחו לנו הודעה במיילצור קשר