fbpx
קטגוריות: מידע בנושא עבירות מע"מ, סיפורי הצלחה

הקבלן איחר בהגשה של כמה דו"חות מע"מ, ובית המשפט גזר עליו עונש מאסר של שבעה חודשים. ברגע האחרון, הוא קיבל חנינה מהנשיא.

הגישו דוח מעמ גם אם אתם לא יכולים לשלם אותו כרגע! ערוץ 13, פרקליטים עד הבית

כיצד קורה שגבר בן 52, קבלן מכובד, אזרח נורמטיבי ותורם לחברה, מוצא את עצמו נשלח לרצות עונש מאסר בכלא?

לפעמים, די בטעות אחת או שתיים כדי להידרדר למצב זה. כך, כמעט, קרה לר' – שלאחר שהואשם בפעם השנייה בתוך שלוש שנים בעבירה של אי הגשת דו"חות מע"מ במועד, גזר עליו בית המשפט עונש מאסר של שבעה חודשים.

הכל התחיל באפריל 2012, אז הוגש כנגד ר' כתב האישום בתיק הראשון, בגין 14 עבירות של אי הגשת דו"חות מס במועד. חשוב לציין שמדובר בעבירה טכנית של אי תשלום המע"מ במועד, ולא עבירה מהותית – כלומר, לא עומדת מאחוריה כוונה פלילית להתחמק מתשלום מס. לרוב, עבירות אלו מבוצעות כתוצאה מבעיה בתזרים המזומנים העסקי: מצוקה כלכלית המובילה לחוסר יכולת להגיש ולשלם את דוחות המע"מ במועד.

החוק קובע עונש של עד שנת מאסר על עבירה של הגשת דו"חות מע"מ באיחור, אך בפועל, בית המשפט מתחשב בנסיבות העבירה, בהסרת המחדל על ידי תשלום המע"מ הנדרש, ובנסיבות האישיות והכלכליות של העבריין.

מאסר על תנאי בהיקף חריג

במסגרת התנהלות התיק הראשון, הצליח ר' להגיש ולשלם את הדו"חות ולהסיר את רוב המחדלים, עוד לפני גזר הדין, ונותר לו חוב של 15,000 שקל בלבד, מתוך חוב התחלתי של 80,000 שקל. התביעה הסתפקה בדרישה לגזור עליו קנס ועונש מאסר על תנאי, ואכן, השופט הטיל על ר' עונש מאסר על תנאי של שבעה חודשים, למשך שלוש שנים.

מדובר בענישה חריגה – שכן במקרים דומים מוטלים עונשי מאסר על תנאי של עד שישה חודשים, ואז, אם התנאי אכן מופעל, ניתן לבקש מבית המשפט שעונש המאסר ירוצה בעבודות שירות.

כאשר ר' שוב איחר בהגשה של שישה דו"חות מע"מ בשנת 2014, פחות משלוש שנים לאחר ההרשעה בתיק הראשון – המדינה שוב העמידה אותו לדין, וב-2015 הוגש נגדו כתב אישום מתוקן שכלל עוד חמש עבירות של אי הגשת דו"ח.

ר' – שפעל לסילוק המחדלים, הגשת הדו"חות ותשלומם – הודה בכל המיוחס לו; המדינה דרשה לממש את עונש המאסר בן שבעת החודשים, ולצרף אליו עוד שני חודשי מאסר, וכן לחייב אותו בקנס של 25 אלף שקל.

בשל העובדה כי יותר מעבירה אחת מפעילה את התנאי, לבית המשפט לא הייתה ברירה אלא להפעיל את שבעת חודשי המאסר על תנאי שנגזרו על ר' בתיק הראשון, ולשלוח אותו למאסר בפועל של שבעה חודשים.

השופט קבע: הענישה אינה צודקת

בית המשפט החליט להרשיע את ר' ולשלוח אותו לעונש מאסר בפועל של שבעה חודשים, בנוסף לעונש מאסר על תנאי של ארבעה חודשים, קנס של 5,000 שקל והפעלת התחייבות בת 15,000 שקל שעליה חתם במשפט הקודם. עם זאת, השופט ציין כי התוצאה – שליחת אדם לכלא על עבירות של הגשת דו"חות מע"מ באיחור, אף שהסיר את המחדלים ושילם עליהם – אינה צודקת.

במטרה לסייע לר', פנינו לנשיא המדינה ראובן ריבלין, בבקשת חנינה. בבקשה הצגנו את הטיעונים המשפטיים בדבר אי הצדק שבעונש, וכן הסברנו שר' הוא איש משפחה, ולו שלושה ילדים, שני נכדים ואישה שאינה עובדת מסיבות רפואיות, ועליו לתמוך בה; כמו כן, הוספנו שר' היה קבלן שראה ברכה בעסקיו עד שהסתבך עם לקוח עבורו ביצע עבודה במאות אלפי שקלים – בלי לקבל תשלום, מה שהוביל להידרדרותו הכלכלית. הוא נאלץ למכור את דירתו, ועדיין יש לו חובות רבים.
הנשיא ריבלין נענה לבקשה, והודיע כי הוא מקל את עונשו של ר', וממיר את עונש המאסר בפועל בעונש של שישה חודשי עבודות שירות.

לחצו כאן להורדת מדריך לכל שלבי ההליך הפלילי: מפתיחת חקירה ועד לביהמ"ש

משרד עו"ד זרקו זמיר מתמחה בעבירות מס הכנסה, מע"מ, הלבנת הון וצווארון לבן, ומייצג חשודים ונאשמים בהליכים פליליים מול רשות המסים – כולל הגשת בקשות חנינה לנשיא המדינה במקרים המתאימים.

לקוחות ממליצים
ברצוני להביע את הערכתי הרבה על אופן הטיפול המקצועי והיצירתי לו זכיתי בחסותך האדיבה. תודה כנה מעומק ליבי על הליווי האישי, על המסירות העצומה, על האכפתיות, על הסבלנות לאורך תקופה ארוכה ומטלטלת ומעל הכל על היותך אדם נפלא. פעלת כעצת קוהלת "שַׁלַּח לַחְמְךָ עַל פְּנֵי הַמָּיִם, כִּי בְרֹב הַיָּמִים תִּמְצָאֶנּוּ" - יישר כח!
בר ירון
עו"ד זרקו זמיר, (אולי) בתקדים משפטי, הגישה ערעור לביהמ"ש המחוזי, על משפט שנגמר והסתיים לפני יותר מחמש שנים, והערעור נתקבל. עו"ד זרקו זמיר הינה בעלת מקצוע, מדריכה, מלווה, ותמיד משקיעה בלהסביר בשפה להדיוטות, והכל באופן מרגיע ומשרה בטחון, בתוך סיטואציה בה חרב המאסר מרחפת מעל צווארי. משרד עו"ד זרקו זמיר ממשיך לייצג אותי בתיק מס הכנסה המתנהל בימים אלו, ועל כל זה אני מאד מודה לה.
גולדשטיין גיל
ברצוני להודות לך על הטיפול המקצועי והלויאלי והשירות המסור, וחסר הפשרות שהענקת לי ועזרת לי להתמודד בגובה העיניים מול הרשויות, ולהצליח להוכיח שגם לאזרח הקטן יש סיכוי מול "האח הגדול".
טבצ'ניק אילן
אני מבקש להביע את תודתי והערכתי הכנה בגין הטיפול בתביעה אל מול רשות המיסים. היושר המקצועי, האמינות, המקצועיות והשירות ראויים לשבח. אמליץ על שירותייך לכל מכריי.
ג'רבי משה
בהיותי במצב נואש מרשויות המס אשר החלו להתל בי בהאשמות חסרות בסיס, עורכת הדין קרן זרקו זמיר הייתה בשבילי קרן האור היחידה להוציאני ממצבי הנפשי והמשפטי באותה תקופה. קשה לתאר במילים את אשר עמלה והפגינה ידע רב, והפכה ההחלטות, צמצמה נזקי עורכי דין שייצגו אותי בעבר, נלחמה כלביאה השומרת על גוריה בבית המשפט השלום ולא ויתרה ונלחמה עד אשר הגענו למחוזי שם התמלאתי גאווה על כך שעורכת הדין קרן זרקו זמיר מייצגת אותי בתיק ועורכי הדין שנכחו שם נדהמו מכישוריה המשפטיים , וכן הרכב של שלושה שופטים אשר דנו בערעור ונדהמו מכישוריה של עורכת דין אשר לא הייתה מביישת פרקליטת מדינה מהבכירות ביותר בארץ!
אבי עזרא
מרגע שנפגשנו נתת לי הרגשה מדהימה והחשש הכבד והלחץ החלו להתפוגג.  קיבלת אותי עם חיוך כובש , מהר מאוד הבנתי כי את מקצועית מאוד ואני נמצא בידיים טובות. מיד נכנסת לפעולה ונתת לי נחיות מפורטות איך לפעול כדי למזער את הנזק/התוצאה/ גזר הדין למינימום האפשרי וזה משתמע מהניסיון הרב שצברת. עם ים של סובלנות ועם נכונות שלך להיפגש ולדבר עם כל גורם כזה או אחר , פקידי שומה , תובעים , רואה חשבון רק כדי לקדם ולמזער ככל שניתן את כתב האישום הלא קל שהוגש כנגדי על ידי מס הכנסה. גוננת עליי בבית המשפט בצורה מקצועית ומכובדת והתוצאה מדברת בעד עצמה. את היית לי קרן אור בכל האפלה שהייתה לי ואכן אותה קרן הצדיקה את האמון שנתתי בה מלכתחילה.
אוריאל
קרן מעולם לא שפטה אותי ולא ביקרה אותי על מצבי שהיה לא קל, והיא נלחמה בעבורי כאילו היא נלחמת בעבורה באופן אישי. מעולם לא עמדתי אל מול עורך דין שמתייחס אל הלקוחות שלו כמו בני משפחה. הרגשתי שאני נמצא בידיים הכי בטוחות בעולם ושהיא תעשה מעל ומעבר לכול הנדרש על מנת להביא אותי למצב בו ישרתי את ההדורים עם השלטונות (שלטונות המס) ועכשיו אני יכול ללכת לישון בשקט מכיוון שהעניין סודר לשביעות רצונם של כל הצדדים. אם מישהו מעוניין בעורכת דין ישרה, הגונה, אנושית, מקצועית ויודעת את עבודתה, הרי מצא הוא את מבוקשו. אין מילים שיכולות לתאר את עבודתה של קרן. היכרותי עימך לא רק הובילה לשינוי בהתנהלותי אל מול שלטונות המס, אלא שינוי ביכולת שלי להתמודד עם מצבים שאינם קלים במציאות החיים מכיוון שאני יודע שאפשר וגם ראוי לנצח.
הר-אל שפירא

לכל ההמלצות

© 2020 כל הזכויות שמורות למשרד עורכי דין זרקו זמיר

התקשרו אלינוטלפון שלחו לנו הודעה בוואטסאפוואטסאפ שלחו לנו הודעה במיילצור קשר