fbpx

ועדת הכופר של רשות המיסים אישרה את בקשתנו להמרה של הליך פלילי ליועץ מס, אשר שימש בעבר כמייצג, בתמורה לתשלום כופר בסך 125,000 שקלים. כתוצאה מאישור הבקשה לא יוגש כתב אישום פלילי בגין עבירות מס הכנסה והיועץ יימנע מעוגמת נפש גדולה הכרוכה בהליך פלילי  ומענישה חמורה הנלווית לרוב לעבירות אלו.

עו"ד זרקו זמיר מסבירה ל"כלכליסט" על הליך הכופר

ר' הוא יועץ מס אשר שימש כמייצג. ר' נחשד בעבירות מס הכנסה לאחר שנתבקש לספק הסברים אודות כספים רבים שנכנסו למספר חשבונות בנק שלו בהיקף של כשבעה מיליון ₪ .  עם היוודע לו דבר החשדות פנה אלינו לליווי בחקירות.

מהו כופר מס?

נזכיר כי הליך של כופר-מס מאפשר לאדם הנחשד בעבירות מס להמיר את החשדות בסכום כסף (כופר) ובכך הוא 'פודה' את סגירת התיק ואת 'חירותו' ללא כתב אישום. ניתן להגיש בקשה לכופר על חשדות בעבירות מס בלבד (מס הכנסה, מע"מ ומס מקרקעין), לאחר שכבר החלה חקירה גלויה, ולפני שהוגש כתב אישום. על מנת להגיש כופר לאחר שהוגש כתב אישום, יש לקבל את אישורו של היועץ המשפטי לממשלה לעיכוב ההליכים, בנוסף לבקשת הכופר.

אישור הבקשה וגובה סכום הכופר נקבעים על ידי ועדת הכופר של רשות המסים, לאחר שזו בחנה את הטיעונים שהובאו בפניה והחליטה האם הם מצדיקים להקל עם החשוד ולאפשר לו המרה של ההליך הפלילי.  תשלום הכופר הוא תשלום המתווסף להסרת המחדלים, כלומר, הוא סכום כסף שיש לשלם בנוסף לחוב המס (ובכלל זה הריבית וההצמדה הנלווים אל החוב). לפרטים נוספים אודות הליך הכופר לחצו כאן.

 

האתגר מול עברו הפלילי של ר' והיותו מייצג

בקשתנו לכופר עבור ר' הייתה ייחודית ומאתגרת מכמה סיבות.

היותו של ר' מייצג. היות ור' שימש כיועץ מס בשנים הרלוונטיות לחקירה, היה לנו חשש שוועדת הכופר תבחר להחמיר עמו לאור היותו מייצג והאחריות הנלווית לכך. לכן הבהרנו במסגרת הטיעונים כי ר' כבר אינו משמש מזה מספר שנים לא כיועץ מס וכלל לא כעצמאי, וכי הוא עוסק בתחום הייעוץ העסקי וייעוץ המשכנתאות כשכיר ב-5 השנים האחרונות. כמו כן חידדנו כי אף אחת מהעבירות המיוחסות לו לא בוצעה במסגרת תפקידו כיועץ מס. על כך הוספנו, כי גם לו היה משמש כמייצג כיום, יש עשרות תקדימים בהם אושרו בקשות כופר למייצגים, ואף הצגנו, במסגרת הבקשה, מעל 20 דוגמאות לבקשות כופר אשר אושרו למייצגים בהם רואי חשבון, עורכי דין ויועצי מס, וזאת רק בשנים הספורות שקדמו לתיק. לקריאה נוספת אודות כופר למייצגים לחצו כאן.

הרשעה קודמת. סוגיה נוספת שעמדה לפתחנו היתה שר' הורשע כשנה לפני כן בתיק פלילי אשר כלל מספר עבירות, לרבות עבירת מס הכנסה. היה לנו חשוב להבהיר לוועדת הכופר כי אין קשר בין העבירות בגינן הורשע ר' לבין החשדות הנוכחיים וכן כי עיקרו וליבו של התיק בו הורשע אז לא נגע לעבירות מס, אלא לעבירות אחרות. חידדנו זאת במיוחד כאשר הבהרנו שר' לא זכה לאף טובת מס בתיק בו הורשע. הבהרה זו הייתה חשובה מאחר וכופר ככלל, אינו מאושר לאחר שיש הרשעה בתיק אחר שנוגע אף הוא לעבירות מס נדונות, גם אם בעקיפין. בכלל, עבירות מס קודמות, או כל סימן היכול להעיד כי החשוד הוא 'עבריין מס מועד' עשויים לפעול לחומרה ולהביא לפסילה של בקשות כופר על הסף.

 

נסיבות אישיות המצדיקות הקלה

עוד העלינו נימוקים כבדי משקל הנוגעים למצבו האישי המורכב של ר', לחרטה שהביע ולשיתוף הפעולה המלא שלו לאורך כל הדרך. ציינו כי ר' שיתף פעולה עם חוקרי הרשות באופן מלא מרגע שעלו החשדות נגדו במטרה להביא לסגירת הדברים ביעילות ובמהירות. הבהרנו כי ר' הוא אדם נורמטיבי התורם לסביבתו ולקהילה, וכי הוא מתנדב מזה שנים בחלוקת מזון לנזקקים, ובעבר אף שירת בצה"ל כחייל קרבי בסדיר ובמילואים.

בקשה להפחתה בסכום הכופר לאור נסיבות אישיות

לאור כלל הטיעונים שהוזכרו, יחד עם הנסיבות האישיות המורכבות, ביקשנו מן הועדה לקבוע סכום כופר נמוך, מידתי ותואם את היקף העבירה ואת מצבו המשפחתי והכלכלי הייחודי של ר', זאת כמובן באם הבקשה תאושר. לשמחתנו הועדה קיבלה את הטיעונים, אישרה את בקשת הכופר, וקבעה סכום שהינו נמוך מן הנהוג בעבירות אלו, ביחס להיקף העבירה.

  

***

חשוב לזכור כי חשדות בעבירות מס אינן סוף פסוק. ישנן דרכים יצירתיות רבות להמרת ההליך הפלילי, בהן כופר מס, גילוי מרצון ללא גילוי מרצון, הליכים מינהליים שונים ועוד. מעבר לכך, גם כאשר נדמה שכלל הנסיבות הן לחומרה, הסיפור מעלה מראה כי ליווי מקצועי ונבון מבעוד מועד, יכול להציג מכלול של טיעונים אשר דווקא יובילו להקלה והתחשבות. חשוב מאוד אפוא, להיצמד לאנשי מקצוע מומחים בזמן, ובכך להקדים את כתב האישום. ניתן לפעול לבקשת כופר מרגע שנפתחה חקירה גלויה ולכן אל תחששו להתייעץ ולקבל הכוונה.

לקריאה על דרכים נוספות להמרת הליך פלילי לחצו כאן.

 

למשרד עו"ד זרקו זמיר ניסיון עשיר ומוצלח בליווי עשרות הליכים להמרת הליך פלילי באמצעים שונים, בהם כופר מס, גילוי מרצון, גילוי מרצון ללא גילוי מרצון ועוד.  המשרד מומחה לעבירות צווארון לבן כלכליות ולעבירות מס פליליות, בכל שלבי ההליך, ואתם מוזמנים לפנות אלינו בכל עת לייעוץ והכוונה.  

לקוחות ממליצים
ברצוני להביע את הערכתי הרבה על אופן הטיפול המקצועי והיצירתי לו זכיתי בחסותך האדיבה. תודה כנה מעומק ליבי על הליווי האישי, על המסירות העצומה, על האכפתיות, על הסבלנות לאורך תקופה ארוכה ומטלטלת ומעל הכל על היותך אדם נפלא. פעלת כעצת קוהלת "שַׁלַּח לַחְמְךָ עַל פְּנֵי הַמָּיִם, כִּי בְרֹב הַיָּמִים תִּמְצָאֶנּוּ" - יישר כח!
בר ירון
עו"ד זרקו זמיר, (אולי) בתקדים משפטי, הגישה ערעור לביהמ"ש המחוזי, על משפט שנגמר והסתיים לפני יותר מחמש שנים, והערעור נתקבל. עו"ד זרקו זמיר הינה בעלת מקצוע, מדריכה, מלווה, ותמיד משקיעה בלהסביר בשפה להדיוטות, והכל באופן מרגיע ומשרה בטחון, בתוך סיטואציה בה חרב המאסר מרחפת מעל צווארי. משרד עו"ד זרקו זמיר ממשיך לייצג אותי בתיק מס הכנסה המתנהל בימים אלו, ועל כל זה אני מאד מודה לה.
גולדשטיין גיל
ברצוני להודות לך על הטיפול המקצועי והלויאלי והשירות המסור, וחסר הפשרות שהענקת לי ועזרת לי להתמודד בגובה העיניים מול הרשויות, ולהצליח להוכיח שגם לאזרח הקטן יש סיכוי מול "האח הגדול".
טבצ'ניק אילן
אני מבקש להביע את תודתי והערכתי הכנה בגין הטיפול בתביעה אל מול רשות המיסים. היושר המקצועי, האמינות, המקצועיות והשירות ראויים לשבח. אמליץ על שירותייך לכל מכריי.
ג'רבי משה
בהיותי במצב נואש מרשויות המס אשר החלו להתל בי בהאשמות חסרות בסיס, עורכת הדין קרן זרקו זמיר הייתה בשבילי קרן האור היחידה להוציאני ממצבי הנפשי והמשפטי באותה תקופה. קשה לתאר במילים את אשר עמלה והפגינה ידע רב, והפכה ההחלטות, צמצמה נזקי עורכי דין שייצגו אותי בעבר, נלחמה כלביאה השומרת על גוריה בבית המשפט השלום ולא ויתרה ונלחמה עד אשר הגענו למחוזי שם התמלאתי גאווה על כך שעורכת הדין קרן זרקו זמיר מייצגת אותי בתיק ועורכי הדין שנכחו שם נדהמו מכישוריה המשפטיים , וכן הרכב של שלושה שופטים אשר דנו בערעור ונדהמו מכישוריה של עורכת דין אשר לא הייתה מביישת פרקליטת מדינה מהבכירות ביותר בארץ!
אבי עזרא
מרגע שנפגשנו נתת לי הרגשה מדהימה והחשש הכבד והלחץ החלו להתפוגג.  קיבלת אותי עם חיוך כובש , מהר מאוד הבנתי כי את מקצועית מאוד ואני נמצא בידיים טובות. מיד נכנסת לפעולה ונתת לי נחיות מפורטות איך לפעול כדי למזער את הנזק/התוצאה/ גזר הדין למינימום האפשרי וזה משתמע מהניסיון הרב שצברת. עם ים של סובלנות ועם נכונות שלך להיפגש ולדבר עם כל גורם כזה או אחר , פקידי שומה , תובעים , רואה חשבון רק כדי לקדם ולמזער ככל שניתן את כתב האישום הלא קל שהוגש כנגדי על ידי מס הכנסה. גוננת עליי בבית המשפט בצורה מקצועית ומכובדת והתוצאה מדברת בעד עצמה. את היית לי קרן אור בכל האפלה שהייתה לי ואכן אותה קרן הצדיקה את האמון שנתתי בה מלכתחילה.
אוריאל
קרן מעולם לא שפטה אותי ולא ביקרה אותי על מצבי שהיה לא קל, והיא נלחמה בעבורי כאילו היא נלחמת בעבורה באופן אישי. מעולם לא עמדתי אל מול עורך דין שמתייחס אל הלקוחות שלו כמו בני משפחה. הרגשתי שאני נמצא בידיים הכי בטוחות בעולם ושהיא תעשה מעל ומעבר לכול הנדרש על מנת להביא אותי למצב בו ישרתי את ההדורים עם השלטונות (שלטונות המס) ועכשיו אני יכול ללכת לישון בשקט מכיוון שהעניין סודר לשביעות רצונם של כל הצדדים. אם מישהו מעוניין בעורכת דין ישרה, הגונה, אנושית, מקצועית ויודעת את עבודתה, הרי מצא הוא את מבוקשו. אין מילים שיכולות לתאר את עבודתה של קרן. היכרותי עימך לא רק הובילה לשינוי בהתנהלותי אל מול שלטונות המס, אלא שינוי ביכולת שלי להתמודד עם מצבים שאינם קלים במציאות החיים מכיוון שאני יודע שאפשר וגם ראוי לנצח.
הר-אל שפירא

לכל ההמלצות

© 2020 כל הזכויות שמורות למשרד עורכי דין זרקו זמיר

התקשרו אלינוטלפון שלחו לנו הודעה בוואטסאפוואטסאפ שלחו לנו הודעה במיילצור קשר