fbpx

לאחרונה ליווה משרדנו קבלן משנה בתחום התקשורת, עבורו ביקשנו להמיר עבירות מע"מ שיוחסו לו בתשלום כופר מס. הבקשה אושרה, הקבלן פרע את החוב למע"מ (=הסיר מחדלים) ובנוסף על כך שילם כופר בסך של 58,000 שקלים; בתמורה – לא הוגש נגדו כתב אישום והוא הצליח לחסוך מעצמו תיק פלילי, ענישה מחמירה ועוגמת נפש רבה.

עו"ד זרקו זמיר בתוכנית סוגרים חשבון – משלמים כופר מס ונמנעים מהליך פלילי

כנגד א', בעל עסק בתחום התקשורת, החל הליך ביקורת וחקירה בגין כך שלא דיווח על מלוא העסקאות שלו למע"מ.

נזכיר כי על כל עסקה בישראל מוטל מע"מ בשיעור קבוע בגובה של 17% ממחיר העסקה/סחורה (נכון לכתיבת מאמר זה). עוסקים מורשים בישראל גובים את המע"מ מלקוחותיהם, ומעבירים מס זה לרשות המסים באמצעות דוחות המע"מ החודשיים או הדו-חודשיים, לאחר שהפחיתו את המע"מ ששילמו עבור רכישות והוצאות עסקיות (מס תשומות). לקריאה נוספת אודות עבירות מע"מ לחצו כאן.

במהלך ביקורת ספרים בעסק של א' במהלך שנת 2021, עלו חשדות לפיהם נהג, במשך מספר שנים, שלא לדווח על מלוא עסקאותיו למע"מ, כך שהפחית את תשלומי המע"מ שהעביר לרשות המסים בכ-230,000 ₪ במצטבר. הליך הביקורת העלה כי א' ניהל פנקסי חשבוניות כפולים, במשך 5 שנים, באופן שהחשבוניות שהוצאו ללקוחות לא דווחו לרשות המסים, והחשבוניות שכן דווחו נוהלו בפנקסים אחרים, מקבילים. לאור חשדות אלו נפתחה כנגד א' גם חקירה פלילית.

 

כופר מס במקום כתב אישום ורישום פלילי

לאחר שהליך הביקורת התסיים בהסכמות ותשלום המע"מ,  הגשנו בשמו של א' גם בקשה להמרת ההליך המשפטי בכופר מס. החוק מאפשר הגשת בקשה לכופר מס בעבירות מס בלבד וכאשר מתקיימות נסיבות מקלות המצדיקות המרה של ההליך. ניתן להגיש את הבקשה כבר בשלבי החשד, אך רק לאחר שנפתחה חקירה גלויה. אם כבר הוגש כתב אישום, יש צורך באישור היועץ המשפטי לממשלה על מנת לעכב את ההליכים בנוסף לבקשת הכופר.

כאשר בקשת הכופר מאושרת על ידי ועדת הכופר ברשות המסים, קובעת הועדה את סכום הכופר שיש לשלם בנוסף להסדרת המחדלים (תשלום חוב המס). במילים אחרות – אם בקשת כופר מתקבלת, על החשוד/נאשם לבצע שני תשלומים; הראשון – לשלם את חוב המס במלואו (קרן המס בתוספת ריבית והצמדה), והשני – לשלם את סכום כופר המס שנקבע עבורו. כל בקשת כופר שמאושרת מותנית בהסרת המחדלים, ובמקרים בהם החוב נפרע בתשלומים, אי תשלום עתידי של אחד מהם יבטל את הליך הכופר, גם לאחר שזה כבר אושר, לכאורה. ניתן להרחיב את הקריאה אודות הליך הכופר כאן.

 

נסיבות אישיות מקלות כתשתית לאישור הבקשה

על מנת להצדיק את אישור בקשת הכופר, הדגשנו בפני וועדת הכופר את מצבו המשפחתי הייחודי והמורכב של א': שלושת ילדיו הקטנים במשמרתו המלאה וסמוכים אל שולחנו והוא משמש כאב יחידני, א' עושה את המיטב לכלכל את משפחתו למרות חובות והלוואות, ואין לו סיוע חיצוני כלשהו או נכסים בהם הוא מחזיק. הצבענו גם על כך כי השנים בהן התקיימו העבירות חפפו לשנים המורכבות ביותר בחיי המשפחה, וכי א' פעל מתוך מצוקה כלכלית ונפשית כאשר ביצע את העבירות.

 

שיתוף פעולה והסרת המחדלים

עוד הראינו כי א' הוא אדם נורמטיבי, וכי לכל אורך הליכי הביקורת והחקירה היה שיתוף פעולה מלא מצידו של א' לקידום התיק ותשלום המע"מ, וכי הוא פעל מיידית להסרת המחדלים וכבר שילם בפועל מחצית מחובו למע"מ וממשיך לשלמו בכל חודש, למרות יתר חובותיו.  ככלל, הפסיקה מתייחסת להסרת המחדלים כמשתנה משמעותי בהליכים שונים, ולאי-הסרתם כמשתנה המשפיע לחומרה, היות והסרת המחדל מסמלת לקיחת אחריות וחרטה.

 

***

לאור הטיעונים שהעלינו, קיבלה ועדת הכופר את בקשתנו ואישרה לא' המרה של ההליך הפלילי בכופר מס בסך של 58,000 שקלים. מקרה זה מלמד כי חשוב מאוד להתלוות לאנשי מקצוע מומחים כבר בשלבים הראשונים של ההליך, היות והדבר יכול לסייע לעתים למניעה של כתב אישום ולביטולו של ההליך הפלילי לגמרי, מה שיכול לחסוך לחשוד ולבני משפחתו צער רב.

חשוב לזכור כי חשדות בעבירות מס אינן סוף פסוק וניתן תמיד לנסות להמיר את ההליכים הפליליים באמצעים שונים, בנוסף לכופר, למשל הליכים מינהליים, גילוי מרצון (גם לאחר שההליך הסתיים) ועוד.

 

משרד עו"ד זרקו זמיר הוא משרד מומחה לעבירות צווארון לבן כלכליות ולעבירות מס פליליות, בעל התמחות ייחודית ונסיון עשיר ומוצלח בהגשת בקשות להמרת הליך פלילי באמצעים שונים, בהם כופר מס, גילוי מרצון, גילוי מרצון ללא גילוי מרצון ועוד. אתם מוזמנים לפנות אלינו בכל עת לייעוץ והכוונה. 

לקוחות ממליצים
ברצוני להביע את הערכתי הרבה על אופן הטיפול המקצועי והיצירתי לו זכיתי בחסותך האדיבה. תודה כנה מעומק ליבי על הליווי האישי, על המסירות העצומה, על האכפתיות, על הסבלנות לאורך תקופה ארוכה ומטלטלת ומעל הכל על היותך אדם נפלא. פעלת כעצת קוהלת "שַׁלַּח לַחְמְךָ עַל פְּנֵי הַמָּיִם, כִּי בְרֹב הַיָּמִים תִּמְצָאֶנּוּ" - יישר כח!
בר ירון
עו"ד זרקו זמיר, (אולי) בתקדים משפטי, הגישה ערעור לביהמ"ש המחוזי, על משפט שנגמר והסתיים לפני יותר מחמש שנים, והערעור נתקבל. עו"ד זרקו זמיר הינה בעלת מקצוע, מדריכה, מלווה, ותמיד משקיעה בלהסביר בשפה להדיוטות, והכל באופן מרגיע ומשרה בטחון, בתוך סיטואציה בה חרב המאסר מרחפת מעל צווארי. משרד עו"ד זרקו זמיר ממשיך לייצג אותי בתיק מס הכנסה המתנהל בימים אלו, ועל כל זה אני מאד מודה לה.
גולדשטיין גיל
ברצוני להודות לך על הטיפול המקצועי והלויאלי והשירות המסור, וחסר הפשרות שהענקת לי ועזרת לי להתמודד בגובה העיניים מול הרשויות, ולהצליח להוכיח שגם לאזרח הקטן יש סיכוי מול "האח הגדול".
טבצ'ניק אילן
אני מבקש להביע את תודתי והערכתי הכנה בגין הטיפול בתביעה אל מול רשות המיסים. היושר המקצועי, האמינות, המקצועיות והשירות ראויים לשבח. אמליץ על שירותייך לכל מכריי.
ג'רבי משה
בהיותי במצב נואש מרשויות המס אשר החלו להתל בי בהאשמות חסרות בסיס, עורכת הדין קרן זרקו זמיר הייתה בשבילי קרן האור היחידה להוציאני ממצבי הנפשי והמשפטי באותה תקופה. קשה לתאר במילים את אשר עמלה והפגינה ידע רב, והפכה ההחלטות, צמצמה נזקי עורכי דין שייצגו אותי בעבר, נלחמה כלביאה השומרת על גוריה בבית המשפט השלום ולא ויתרה ונלחמה עד אשר הגענו למחוזי שם התמלאתי גאווה על כך שעורכת הדין קרן זרקו זמיר מייצגת אותי בתיק ועורכי הדין שנכחו שם נדהמו מכישוריה המשפטיים , וכן הרכב של שלושה שופטים אשר דנו בערעור ונדהמו מכישוריה של עורכת דין אשר לא הייתה מביישת פרקליטת מדינה מהבכירות ביותר בארץ!
אבי עזרא
מרגע שנפגשנו נתת לי הרגשה מדהימה והחשש הכבד והלחץ החלו להתפוגג.  קיבלת אותי עם חיוך כובש , מהר מאוד הבנתי כי את מקצועית מאוד ואני נמצא בידיים טובות. מיד נכנסת לפעולה ונתת לי נחיות מפורטות איך לפעול כדי למזער את הנזק/התוצאה/ גזר הדין למינימום האפשרי וזה משתמע מהניסיון הרב שצברת. עם ים של סובלנות ועם נכונות שלך להיפגש ולדבר עם כל גורם כזה או אחר , פקידי שומה , תובעים , רואה חשבון רק כדי לקדם ולמזער ככל שניתן את כתב האישום הלא קל שהוגש כנגדי על ידי מס הכנסה. גוננת עליי בבית המשפט בצורה מקצועית ומכובדת והתוצאה מדברת בעד עצמה. את היית לי קרן אור בכל האפלה שהייתה לי ואכן אותה קרן הצדיקה את האמון שנתתי בה מלכתחילה.
אוריאל
קרן מעולם לא שפטה אותי ולא ביקרה אותי על מצבי שהיה לא קל, והיא נלחמה בעבורי כאילו היא נלחמת בעבורה באופן אישי. מעולם לא עמדתי אל מול עורך דין שמתייחס אל הלקוחות שלו כמו בני משפחה. הרגשתי שאני נמצא בידיים הכי בטוחות בעולם ושהיא תעשה מעל ומעבר לכול הנדרש על מנת להביא אותי למצב בו ישרתי את ההדורים עם השלטונות (שלטונות המס) ועכשיו אני יכול ללכת לישון בשקט מכיוון שהעניין סודר לשביעות רצונם של כל הצדדים. אם מישהו מעוניין בעורכת דין ישרה, הגונה, אנושית, מקצועית ויודעת את עבודתה, הרי מצא הוא את מבוקשו. אין מילים שיכולות לתאר את עבודתה של קרן. היכרותי עימך לא רק הובילה לשינוי בהתנהלותי אל מול שלטונות המס, אלא שינוי ביכולת שלי להתמודד עם מצבים שאינם קלים במציאות החיים מכיוון שאני יודע שאפשר וגם ראוי לנצח.
הר-אל שפירא

לכל ההמלצות

© 2020 כל הזכויות שמורות למשרד עורכי דין זרקו זמיר

התקשרו אלינוטלפון שלחו לנו הודעה בוואטסאפוואטסאפ שלחו לנו הודעה במיילצור קשר